Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Disember 23, 2012

Jangan biar pisang berbuah dua kali..............

Tok bukan berniat nak ulang cerite2 lame, tapi Tok cume nak ingatkan sekali lagi tentang ape yang terjadi di negeri Perak semane Pakatan Rakyat memerintah, tu aje. Sebeno nye tidak ramai umat islam yang sedo tentang ape yang berlaku dalam negeri Perak ketike tu.

Umat islam di negeri Perak sendiri pun tidak ramai yang sedo tentang kuasa yang memerintah di negeri Perak pade mase tu. Yang mereke tahu, Menteri Besar nye orang melayu/islam dari PAS, tu aje. MB melantik 10 orang EXCO negeri nye. Malan nye cume ade 3 orang sahaja dari kaum melayu/islam. Yang lagi 7 tu semue nye kafir2 belake.

EXCO dari PAS cume seorang sahaja. Ini telah menggambarkan dengan jelas bahawe negeri Perak sudah di kuasai oleh DAP  dan bukan nye PAS walau pun MB nye PAS. Ape kah yang boleh di banggakan oleh kaum melayu/islam bila Pakatan Rakyat memerintah negeri Perak sedangkan EXCO nye di kuasai oleh DAP dan PKR?

Tok pasti kaum melayu/islam sudah sedar dan pasti akan menghalang perkara buruk ni berulang lagi pada PRU13 nanti. Seharusnye kaum melayu/islam harus mempertahan kan kedudukan EXCO negeri Perak kekjal seperti yang di bawah ni. Inilah yang di kate kan benar2 melayu/islam berkuasa memerintah di negeri Perak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,