Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Oktober 11, 2012

Inilah Anwar Ibrahim yang sebenar nye...............



Tok memang tidak pernah bencikan Anwar Ibrahim. Semasa beliau menjadi TPM dulu, Tok mengkagumi ketokohan nye berpolitik dalam UMNO. Tok tak pernah lepas peluang untuk menghadiri ape jua upecara lawatan dan kempen2 nye semasa dalam UMNO.

Anwar Ibrahim memang bijak dalam berpidato, beliau berjaya memukau penonton2 untuk mengamati ucapan nye di sepanjang beliau berucap. Jika di teliti dan halusi segala ucapan2 nye, boleh lah di katakan seperti 'tin kosong', bunyi aje kuat tapi isi nye kosong aje.

Kebijaksanaan beliau menukar watak nye mengikut tempat dan keadaan memang boleh di puji. Tok rase beliau seorang saje Ahli Parlimen yang turun ke mahkamah dengan berpakaian uniform sidang parlimen. Ade juge beliau melakukan watak orang sakit semasa ke mahkamah.

Tuan2 harus sedar dan faham mengapa Anwar Ibrahim masuk kedalam kem PAS dan DAP sedangkan semasa beliau dalam UMNO beliau telah mengutuk PAS dan DAP habis habisan. Ape kah alasan dan sebab2 mengapa PAS dan DAP boleh terima Anwar Ibrahim?

Adakah PAS sedar bahawa Anwar Ibrahim tidak pernah menyatakan pendirian nye menyokong perjuangan PAS untuk mendirikan negara Islam dan menjalan kan hukum2 Islam dalam pemerintahan Pakatan Rakyat? Anwar Ibrahim cume memperjuangkan keadilan, iaitu hak sama rata bagi semua kaum di Malaysia.

Melayu akan binasa, Islamakan musnah same sekali jika sekiranye Pakatan Rakyat dapat berkuasa. Kemampuan PAS untuk membela melayu dan agama Islam dalam Pakatan Rakyat memang terhad kerana tiada kuasa majoriti nye. DAP di anggotai oleh kaum kafir 100%, sedang kan dalam PKR juge ada banyak kaum kafir.

Sekarang kite tiada pilihan lain kecewali kembali bersatu dalam UMNO. Makna nye orang2 melayu harus menyokong UMNO 100%.

3 ulasan:

  1. "Melayu akan binasa, Islamakan musnah same sekali jika sekiranye Pakatan Rakyat dapat berkuasa." - statement tipikal politik umno menakut-nakutkan rakyat

    BalasPadam
  2. Bersatu dalam umno untuk menyelamatkan melayu2 penyangak ni daripada memikirkan kos sara hidup dan keperluan rakyat yang semakin2 naik dan bil2 yang semakin naik bagus gunakan istilahmelayu untuk memperbodohkan melayu

    BalasPadam
  3. Bersatu dalam umno untuk menyelamatkan melayu2 penyangak ni daripada memikirkan kos sara hidup dan keperluan rakyat yang semakin2 naik dan bil2 yang semakin naik bagus gunakan istilahmelayu untuk memperbodohkan melayu

    BalasPadam

, , , ,