Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Mac 31, 2012

Harapan Pakatan Rakyat terlalu tinggi melangit.....


Tok peratikan perangai kurang bijak tentang bloggers yang pro PR, mereka tu asyik cari salah pemimpin2 BN terutama nye pemimpin UMNO. Terlalu seronok menghentam pemimpin2 UMNO, mereka tidak sedar seluar dan kain mereka dah terlondeh.

Tok bagi satu contoh saje tentang keburukan dan kelemahan PR terutame nye PAS. Sebenar nye dalam PAS tidak ada langsung pemimpin2 nya yang berkaliber dan berwibawa langsung. Kita lihat saje tentang apa yang sedang terjadi di negeri Kedah.

Di sebabkan PAS tiada pemimpin yang benar2 layak memimpin negeri tu, maka terpaksa pule di ujudkan sistem 'Pemandu". Ape ke bende nye memerintah negeri pun kena 'pemandu', itu baru memerintah negeri, kalau perintah negara macammane pule jadi nye?

Hari ni keadaan di Kedah sememang nye sangat teruk di bawah perintah PAS. Segala aktiviti semuanye dah terhenti, ini di sebabkan berlaku kekecuhan yang berlarutan hingga ke hari ini. Sebenar nye pemimpin2 PAS di Kedah sedang bercakaran se sama sendiri dari mule mereka dapat menawan Kedah.

Keruntuhan kerajaan PAS Kedah pasti akan berlaku pada PRU 13 akan datang. Rakyat Kedah sudah bosan dengan perangai buruk pemimpin2 PAS yang mabuk kuasa serta lupe diri. Hari ini PAS sudah hilang pedoman nye, mereka sanggup tinggalkan perjuangan asalnye dan bersengkokol pule dengan DAP.

Tok tau semua orang Islam di Kedah tu sebenarnye tidak suke DAP. Mereka tahu sikap buruk 'talam dua muke' DAP. Depan orang melayu ber pura2 menyokong melayu/Islam, di hadapan cina pule memperjuang kan pule hak2 dan kekuasaan memerintah bagi kaum cina.

Tok agak, pemimpin2 PAS ni kurang bijak atau pun saje buat2 bodoh, mereka tahu dengan jelas dan nyata bahawa DAP tu anti Islam. Ini terbukti apabila Karpal Singh berterus terang menyatakan supaya PAS melangkah mayat nye dulu kalau mahu jadikan Malaysia sebuah negara Islam.

1 ulasan:

  1. umno yang anti islam...selama 55 tahun memerintah apa yang dah umno buat demi menegakkan agama islam sebagai cara hidup yang sebenar..

    BalasPadam

, , , ,