Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Disember 12, 2011

60 tahun PAS masih menunggu-nunggu..........................

Benarkah PAS parti Islam? Jika benar, mengapa setelah lebih 60 tahun ianya masih tidak diterima oleh kaum Islam. 60 tahun lebih PAS menagih sokongan dari kaum yang beragama Islam. 12 PRU sudah berlalu PAS masih tidak diterima oleh Islam. Mengapa?

PAS tidak seburuk DAP tetapi DAP sudah di terima oleh kaum cina. Mengapa PAS yang berteraskan Islam itu tidak di terima oleh kaum melayu yang beragama Islam? Jawapan yang paling mudah ialah kaum melayu/Islam tidak yakin terhadap pemimpin2 parti PAS yang sentiasa berubah angin.

PAS tidak seperti UMNO yang tegas dan ber sungguh2 membela dan memperjuangkan nasib melayu/Islam. UMNO telah banyak bukti dan hasil dari perjuangan nya terhadap melayu/Islam. Sedangkan PAS cuma lebih banyak bercakap memfitnah dan menghasut sahaja.

Setiap kali kekalahan dalam PRU, PAS akan melempar kan tuduhan2 liar seperti penipuan dan ketidak telusan di pehak SPR dan kerajaan BN. PAS tidak pernah mahu mengaku bahawa kekalahan mereka se mata2 kerana kelemahan gentera parti itu. Mereka gagal mempengaruhi rakyat untuk menyokong mereka.

Sebenar nya PAS tidak ada apa2 hasil kejayaan nya dalam ertikata membela dan memperjuangkan agama, bangsa dan negara. Mereka cuma pandai cakap kosong saja, hasil tarak! Rakyat yang bijaksana dapat menilai sama ada PAS atau UMNO yang telah berjaya memperjuangkan nasib melayu/Islam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,