Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Mac 26, 2015

Sikap buruk yang ada pada Guan Eng

Hudud: Tuduhan Guan Eng adalah bodoh – Rahman Dahlan

Khairil Ashraf | March 26, 2015

Guan Eng mempunyai satu penyakit iaitu suka menyalahkan pihak lain untuk menutup kelemahan sendiri.
KUALA LUMPUR : Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Abdul Rahman Dahlan mengecam tuduhan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng bahawa UMNO menghasut PAS supaya membentangkan enakmen Hudud sebagai “bodoh”.

“Saya ada satu perkataan, bodoh,” katanya sambil menambah, Guan Eng mempunyai satu penyakit iaitu suka menyalahkan pihak lain agar orang lain tidak melihat kelemahannya.

Katanya, Setiausaha Agung DAP itu yang memberikan nafas baru kepada PAS membentangkan Hudud sedangkan sejak 1957 UMNO dapat menangani aspirasi untuk mewujudkan undang-undang berkenaan dengan berhemah.

“Tetapi dengan wujudnya dinamik politik baru yang dibawa DAP ini mereka mahukan keuntungan politik jangka pendek, maka mereka meberikan nafas baru kepada PAS untuk membawa usul ini,” jelas Abdul Rahman yang juga Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

Beliau menambah selama tujuh tahun kewujudan Pakatan Rakyat lebih merupakan satu penipuan dan bertujuan untuk mengaburi mata rakyat

“Kerajaan negara ini akan huru-hara kerana mereka menggunakan mantera bersetuju untuk tidak bersetuju. Apa jenis kerajaan ini? Akhirnya realiti itu mengetuk pintu rumah mereka. Tahap gabungan Pakatan Rakyat ini ialah satu fonomena untuk mengaburi mata rakyat,” soalnya.

“Sebab itu saya ingin katakan UMNO masih lagi relevan. 88 kerusi UMNO itu mampu tentukan sama ada negara ini akan menjadi negara sederhana atau negara lain bentuknya,” katanya kepada pemberita di lobi parlimen hari ini.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kota Belud berkata, UMNO merupakan sebuah parti yang membawa pendekatan sederhana dalam negara ini dan tanpa UMNO negara akan mempunyai masalah.

“Walau cabaran dari pelbagai pihak, UMNO mampu lahirkan negara yang sederhana,” jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,