Facebook Atuk Banjar Masin

Selasa, Mac 24, 2015

Ape nak jadi dengan Pakatan Rakyat ni........?

PKR gesa DAP beri peluang kepada Hadi
"Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali berucap di program Hijrah Selangor di Shah Alam, tengah hari tadi. Beliau menggesa DAP mengkaji semula keputusannya tidak mahu bekerjasama dengan presiden PAS susulan usaha melaksanakan hudud. – Gambar fail The Malaysian Insider, 24 Mac, 2015.

Datuk Seri Abdul Hadi Awang perlu diberi ruang dan peluang menjelaskan isu hudud yang membelakangkan dasar bersama Pakatan Rakyat (PR), kata Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali.

Menteri besar Selangor itu berkata, kesemua pimpinan tertinggi PR perlu bersikap adil dan berbincang terlebih dahulu tanpa menghakimi sesuatu tindakan.

"Bincanglah... kekuatan PR senantiasa berdasarkan perbincangan dan muafakat.

"Kita kena adil kepada Hadi dan membenarkan beliau memberikan penjelasan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Hijrah Selangor di Dewan Jubli Perak, Shah Alam.

Azmin berkata demikian mengulas keputusan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP yang memutus hubungan dengan Hadi kerana tindakannya dalam isu hudud........"

Disini sekali lagi atuk nak memberi sedikit pandangan tentang satu gabungan parti yang di sebut 'Pakatan Rakyat'. Kalau di dengar nama gabungan parti ni memang nye terlalu enak didengar -"PAKATAN RAKYAT".

Sejak dari mule lagi parti2 ini mule bergabung, sudah kedengaran riuh-rendah 'pertengkaran' tentang ketidak persetujuan pendapat dan cadangan diantara ketiga-tiga buat parti yang bergabung ini. 

Parti PAS memperjuangkan Islam, DAP pule nampak nye anti-Islam, sedangkan PKR pule mematikan diri dalam hal perjuangan PAS. Nampak gaye nye PAS tidak berkuase ape-ape pun dalam Pakatan Rakyat ni. 

Hari ini telah terbukti bahawe kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat tak ubah seperti "lembukut di tepi gantang" dan lembukut ini telah pun tersingkir keluar dari gantang. 

Sebagai sesame Islam, Atuk sedikit sebanyak terase juge tersinggung ape bile DAP menyebut Tuan Guru Haji Hadi sebagai tidak jujur dan berbagai-bagai lagi sehinggekan sanggup memutuskan hubungan nye dengan Tuan Guru Haji Hadi.

Yang buat atuk berase pelik sedikit, mengape putuskan hubungan dengan Presiden PAS Tuan Guru Haji Hadi sahaje dan tidak dengan PAS. Ini boleh di anggap sebagai satu penghine an besar kepada Tuan Guru Haji Hadi khas nye dan juge kepade Parti PAS am nye.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,