Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, November 22, 2014

Pakatan Rakyat semakin goyang menghadapi tindak-balas dari UMNO.......

"Agenda jahat Umno tutup sekolah vernakular dibantah


BATU GAJAH, 22 NOV: Ahli Parlimen Batu Gajah V Sivakumar membantah sekeras-kerasnya usaha licik Umno untuk menghapuskan sekolah vernakular di Malaysia.

Katanya, kenyataan Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishamuddin Hussein mengenai kedudukan sekolah vernakular berbaur perkauman dan menunjukkan bahawa beliau berfikiran sempit.

“Saya tidak faham kenapa Umno sengaja mahu campur tangan dalam hal berkaitan sekolah vernakular, sedangkan ada banyak lagi perkara seperti isu-isu ekonomi dan pembangunan negara yang patut dijadikan topik dalam perbahasan parti mereka.............."

Sedutan diatas ni atuk ambil dari sebuah laman blog parti pembangkan tergar kaum cine. Jika kita amat2 ti isi tajuk ucapan Ahli Parlimen Batu Gajah ni, nampak sangat mereke dah takut yang teramat sangat diatas kata2 Naib Presiden UMNO Datuk Seri Hishamuddin.

Bagi atuk, atuk menyokong 100% diatas cadangan Naib Presiden UMNO tu. Cuba anda semua peratikan, dari selepas kite Merdeke hingga kini, jurang perkauman semakin melebar. Kaum cina dan india semakin menjauhkan diri mereke dan menganggap mereke berhak diatas se gale2 nye di Tanah Melayu ini.

Mereke mahukan hak2 yang same taraf dengan orang melayu, sedangkan mereke masih gagal untuk menguasai bahasa melayu dan kebanyakan nye juge masih 'berkiblatkan' negare asal nya.

Kegagalan mereke menguasai bahasa melayu ni berpunce dari didikan disekolah2 vernakular. Selagi sekolah ini terus ujud maka selagi itulah hasrat kerajaan untuk menyatukan kaum di Malaysia ini akan terus gagal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,