Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Ogos 24, 2014

Parti Anwar Ibrahim yang dah semakin pudar dan lemah..............

Stadium tidak penuh, ahli protes Kongres PKR?


STADIUM TIDAK PENUH, AHLI PROTES KONGRES PKR?
SHAH ALAM – Ahli -ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) dipercayai sengaja tidak hadir ke Kongres Keadilan 2014 kerana memprotes kepimpinan parti tersebut berhubung pemilihan yang baru sahaja selesai yang dikatakan tidak telus.
 Situasi itu jelas kelihatan apabila terdapat banyak ruang kosong dalam Stadium Malawati, Shah Alam, tempat di mana kongres itu diadakan sejak.
 Bekas Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan (AMK), Mazli Saring ketika dihubungi mendakwa, bilangan ahli yang tidak ramai hadir pada kongres tersebut membuktikan PKR telah ditolak oleh ahli-ahlinya sendiri.
 “Barisan kepimpinan PKR kena terima hakikat ahli-ahlinya mungkin memprotes kongres tersebut melalui kehadiran yang amat berbeza berbanding tahun-tahun sebelum ini.
Dari dulu2 lagi Tok dah kate, parti PKR tajaan Anwar Ibrahim ni dah semakin tak laku lagi. Tok boleh katekan parti PKR ni cume "angat2 tahi ayam" aje. Tak lame lagi pasti ianye akan tumpo.

Kini Tok dah nampak banyak2 tande2 yang menunjukkan parti tu dah mule nazak. Cube kite perati kan semase pemilihan pucuk pimpinan di bahagian ranting2 nye -terlalu kecuh, bertumbuk dan baling2 kerusi tu dah menjadi perkare biase setiap kali mesyurat pemilihan parti itu.

Sebenar nye boleh lah di katekan hampir semue cabang dan ranting2 parti PKR ni dah tumpo, ianye akan hanye nampak 'hidup segan mati tak mau' semase dekat PRU/PRK atau pemilihan pucuk pimpinan sahaje. Tapi kawasan kediaman Tok di Sungai Tungku ni PKR ni dah lame pun tumpo terus tak idup2 lagi.

Krisi peningkiran dan melucutkan jawatan dan keahlian PKR Menteri Besar Selangor telah menambahkan lagi keadaan buruk parti PKR ni. Tambah2 buruk lagi apebile Anwar Ibrahim melantik isteri nye untuk mengantikan tempat MB yang di sandang oleh Datuk Khalid Ibrahim.

Keadaan kekecuhan Menteri Besar Selangor ni terlah menjadikan rakyat yang bijak berfikir jadi bertambah meluat pade parti PKR. Bukan sahaje rakyat yang meluat tapi hampir semue ahli2 dan penyokong2 parti itu juga sudah meluat terhadap pucuk pimpinan parti yang tamak dan gile kuase tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,