Facebook pejuang tokgajah46

Khamis, Mei 16, 2013

PRU13, bukti melayu/islam menolak PAS???



Agak dah lame juge Tok tak jengok blog, macam biase le terlalu sebuk dengan tugas2 di ladang. Lagi pun Tok dah terase sangat lege dengan kejayaan kerajaan Barisan Nasional pade PRU13 tadi. Yang paling menyenangkan hati Tok ialah kejayaan kerajaan BN mengkalkan pemerintahan nye di negeri Perak.

Kali ni Tok tak mau cerite panjang lebo tentang kejayaan Kerajaan BN. Pade pendapat fikiran Tok kerajaan BN akan dapat terus kekal memerintah. Sokongan orang melayu/islam nampak nye semakin kukuh dan mantap. UMNO telah berjaya menduduki tangge yang paling teratas dari segi kadudukan kerusi dalam parlimen.

Tok kesian juge tengok PAS ni semakin meleset dan mengcut aje nampak nye. Dah ber puluh2 tahun ujud, tapi masih lagi berade di takuk yang same aje. Pade PRU 13 tadi PAS munkin terus bungkus jike tiade sokongan dari DAP dan PKR. PRU13 telah membukti kan bahawe melayu/islam menolak PAS.

Orang2 melayu/islam semakin sedar tentang kepalsuan perjuangan PAS, dulu PAS tolak kafir, sekarang PAS sanggup pule bersengkokol dengan kafir. Penolakan PAS terhadap 'Kerajaan Perpaduan' yang pasti akan menyatupadu kan umat islam telah banyak menyumbang kebencian umat islam terhadap PAS.

Sikap PAS yang memusuhi UMNO dan menyokong DAP telah mendatang kan kemarahan umat islam, pade PRU13 tadi telah membukti kan umat islam menolak PAS. Tok rase PAS tidak akan ke mane2 dengan hanye mendapat bantuan dari DAP. PAS dan DAP bukan lah gandingan yang sesuai untuk memperjuang  kan islam. Tok nak tanye sikit, di mane dalam dunie ni ade kafir yang same2 memperjuangkan islam?