Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Mei 16, 2013

PRU13, bukti melayu/islam menolak PAS???



Agak dah lame juge Tok tak jengok blog, macam biase le terlalu sebuk dengan tugas2 di ladang. Lagi pun Tok dah terase sangat lege dengan kejayaan kerajaan Barisan Nasional pade PRU13 tadi. Yang paling menyenangkan hati Tok ialah kejayaan kerajaan BN mengkalkan pemerintahan nye di negeri Perak.

Kali ni Tok tak mau cerite panjang lebo tentang kejayaan Kerajaan BN. Pade pendapat fikiran Tok kerajaan BN akan dapat terus kekal memerintah. Sokongan orang melayu/islam nampak nye semakin kukuh dan mantap. UMNO telah berjaya menduduki tangge yang paling teratas dari segi kadudukan kerusi dalam parlimen.

Tok kesian juge tengok PAS ni semakin meleset dan mengcut aje nampak nye. Dah ber puluh2 tahun ujud, tapi masih lagi berade di takuk yang same aje. Pade PRU 13 tadi PAS munkin terus bungkus jike tiade sokongan dari DAP dan PKR. PRU13 telah membukti kan bahawe melayu/islam menolak PAS.

Orang2 melayu/islam semakin sedar tentang kepalsuan perjuangan PAS, dulu PAS tolak kafir, sekarang PAS sanggup pule bersengkokol dengan kafir. Penolakan PAS terhadap 'Kerajaan Perpaduan' yang pasti akan menyatupadu kan umat islam telah banyak menyumbang kebencian umat islam terhadap PAS.

Sikap PAS yang memusuhi UMNO dan menyokong DAP telah mendatang kan kemarahan umat islam, pade PRU13 tadi telah membukti kan umat islam menolak PAS. Tok rase PAS tidak akan ke mane2 dengan hanye mendapat bantuan dari DAP. PAS dan DAP bukan lah gandingan yang sesuai untuk memperjuang  kan islam. Tok nak tanye sikit, di mane dalam dunie ni ade kafir yang same2 memperjuangkan islam?


18 ulasan:

  1. Ya Allah semoga bangsa Melayu di Malaysia akan bersatu selepas ini demi agama, bangsa dan negara. Amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah, Amiin

      Chew Abdullah

      Padam
  2. kalau tak bersatu pun jangan la pulak memusuhi sesama kiteee.....setidaknya kerjasama la dengan nawaitu tu untuk pembangunan ummah.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. tok ni bodoh ke buta hati ek yang sibuk PAS ngan DAP buta ke yang umno dah puluh tahun ngan MCA MIC dan banyak lagi parti cina kat sabah ngan serawak pe lah punya buta hati tak tau le pulak kalau MCA tu bangla

      Padam
    2. Kita tunggu selepas Keputusan Plihanraya Diwartakan Oleh SPR, 21 hari bantahan. Buat petisyen di mahkamah hal bangla ni jangan sekadar melalak saja. Saya nak sangat tunggu kebenaran kes bangla ni.

      Padam
  3. Masalah PAS dah macam cult yg mendoktrinasikan pemikiran pengikutnya hingga orang UMNO pun terpalit dengan kaedah ini. Parti bukan AdDin..ianya cuma wadah atau platform untuk berpesatuan. Menyangkal pendapat atau tingkah laku pemimpin PAS diletakkan seolah mememerangi Islam. Ringkasnya PAS mengamalkan Assobiyah sampai ke peringkat menidakkan apa saja asas pembuktian/ Qarinah dlm banyak kes yg melibatkan pimpinan PAS. Islam maju tanpa PAS..

    BalasPadam
    Balasan
    1. great n i agree... PAS memang assobiyah dan tengoklah pengikutnya...tiada siapa yang lebih mulia dari mereka... kalo mengikut agama hindu pulak macam dia pada kasta paling tinggi la...dan sukar nak dibuka minda mereka kerana dari kecil lagi sudah ditutup minda kanak-kanak itu.

      Padam
  4. ade tok.. di malaysia.. dap sokong pas.. kate org pas la.. tu paseinye deme berebut gantung,pacak,pasang bendera DAP kat kws dap bertanding..

    BalasPadam
  5. Tn. Ibrahim tn. Man ni mmg cth terbaik politikus kg. Tua x sedar diri terbaik pernah aku tgk

    Mcm pak pandir pon adaa...
    Sebaik keputusan pru...
    TGHH kata terima keputusan & muhasabh diri
    Rata2 yg lain mcm tu..

    Tp mamat ni x abes2 aktif dlm fb menyindir bn
    Buat lawak dan memperlekehkan bn
    Apatah lg perpaduan ummah

    Lagaknya mcm dah menang besar di kwsnnya
    Siap pertikai spr penipu bagai
    Begitu bangga dgn pencapaian pr dlm pru 13

    Dahla kalah
    X fhm mksd pengundi lg ke
    Dahla kalah pastu pas pula ditolak d kws majoriti melayu...
    Pon x fhm2 lg?
    Lg nk sindir2 parti lawan
    Bodoh2 lebai...pak pandir

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang ni satu lagi bahlol umah mmg berpadu pun semua tolak umno dan bn tapi dah dasar penipu kalah la PR sebab dalam umno ada orang2 yang masih buta hatinya macam kau org

      Padam
    2. itu dari persepsi assobiyah ko tu...

      Padam
  6. cakap kat dia "butoh laaa ..... kau tak sedar diri jadi kuli batak DAP dan membantu DAP menjahanamkan melayu. nasib baik UMNO masih lagi berkuasa . nak harap parti kau dan hanjeng tua nik aziz tu mmg ranap la melayu kat malaysia . msia jadi KOMUNISIAL !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bangang bin Bahlol mata dah lama buta ni hati pun buta gak Umno berpuluh tahun dah jilat MCA Mic sibuk DAP perentah penang selama ni tan soo kon tu melayu ke baca le sejarah jangan jadi penjilat ikut je pe yang umno kata tanpa tau fakta yang sebenar Melayu tak tolak PAS melayu yang bodoh je yang tolak cam pencacai Umno kah kah kah

      Padam
    2. bodohnya... bezakan kapik harbi dan zimmi.. rilex bro... UMNO tak heran ngan telatah PAS ni sebab kita bersaudara fikir btol2 ada ke org UMNO terutama pemimpin asyik nak berperang dngn kamu? tak sedar ke? hanya PAS saje yang suka menyalak sane sini...bukan UMNO xleh nak lawan cuma berasa rugi gaduh same sendiri...demi ISlam... kalo PAS taknak pertahankan negara biar UMNO yang mempertahankannya...kerana Islam itu realiti dan bukan angan-angan diatas angin...kita ada bumi untuk berpijak bro...

      Padam
  7. Org Melayu Islam memang boleh berpadu atau setidak2nya bekerjasama...dengan syarat beberapa ekor makhluk perosak tu kena lupuskan dulu......

    BalasPadam
  8. Tampa nama.
    4.53ptg,
    Aku orng Penang,aku tau apa DAP dah buat kat org Melayu Pnag...
    sembang je lebih....Pirrraaaahhhhhhh!!!!!!

    BalasPadam
  9. aku juga melayu penang, dah terlalu ramai melayu penang sedang menahan sakit perit derita perbuatan lim guan eng,,,anwar haram tak jengok,, ada budak kena langgar kereta patah kaki tangan pi minta bantuan ngan anak pemimpin coklat hack DAP, bagi 50ringgit,,,, murahnya harga melayu pada mata puak puak DAP ni.. YA ALLAH YA TUHAN KU ENGKAU TURUNKAN LAH BENCANA MALAPETAKA PADA CINA2 DAP INI.

    BalasPadam
  10. Di bagan jermal butterworth dulu hanya 3 tokong kini berbelas. Dap sekarang dok cari tanah di pmtg damar laut tmpt org melayu nak bina tokong terbesar janji pilihanraya dap.tahniah pas.

    BalasPadam

, , , ,