Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Mac 18, 2013

Siape kate UMNO hilang sokongan kaum bukan melayu ?


Tok yakin sangat UMNO akan tetap kekalkan kuase nye pade PRU 13 akan datang ni. Tidak siape boleh nafikan bahawe UMNO masih kuat dan teguh. Kekuatan UMNO tidak boleh ditandingi oleh mana2 parti lain kerane ianye di dokong oleh hampir 90% penduduk tanah air yang beragama Islam.

Kenyataan2 yang kunun nye UMNO sudah di pinggirkan oleh kaum bukan meleyu itu adalah palsu dan dongengan dari parti pembangkang sahaje. Bolehlah di kate kan cume tinggal kurang dari 10% sahaje kaum bukan melayu yang menyokong pembangkang semenjak lepas PRU12.

Kaum2 bukan melayu ni sudah sedar tentang kesilapan mereke menyokong Pakatan Rakyat pade PRU 12 yang lepas, kini mereke telah kembali semule menyokong kerajaan Baeisan Nasional. Dengan kembali nye sokongan kaum bukan melayu ni jangan haraf PR boleh menawan Puterajaya.

Pade pendapat Tok, negeri Selangor, Kelantan, P Pinang dan Kedah pasti dapat di tawan dengan mudah pade PRU13 akan datang ini. Dalil nye rakyat telah menyedari tidak ade perubahan langsung dalam2 negeri2 yang dikuasai oleh PR, malahan ianye sudah jadi buruk jika di bandingkan pade mase pemerintahan BN dulu.



6 ulasan:

  1. TANYA SAMA ANWAR KENAPA BERGOYANG..

    NANTI JAWAB ANWAR PAKATAN HARAM NAK TUMBANG...

    YOU LANG I MANTAT DUBUR YOU!!

    WAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahaha.....jaga u punya kilang kunyit....nanti kena dia punya kote bengkok baru yau....

      Padam
    2. bila lubang dubur sudah bengkok, taik keluar bentuknya pun bengkok....sebab kena kote bengkok...

      Padam
  2. SIAPA YANG KATA SOKONGAN BUKAN MELAYU TAK SOKONG BN...KAMI DI SABAH KADAZAN,DUSUN,MURUT DAN NGO KDM AKAN BERJUANG HABIS-HABISAN UNTUK MEMPASTIKAN TIADA KAWASAN PARLIMEN YANG DIMENANGI OLEH PR... KAMI BERJANJI KAMI PASTI DI BAWAH PAYUNG MAHKOTA BN..SESUNGGUHNYA BN TELAH BANYAK BERKORBAN UNTUK MEMPERJUANGKAN KESEJAHTERAAN,KEAMANAN DAN KEMAKMURAN KHUSUSNYA PENDUDUK SABAH DAN MALAYSIA AMNYA..BETAPA KITA HARGAI PERLAMBAGAAN MALAYSIA YANG TELAH MEMUTUSKAN BAHAWA AGAMA RASMI ADALAH AGAM ISLAM NAMUN TELAH DENGAN JELAS MASYARAKAT BOLEH MENGANUT AGAMA IBUNDANYA.. TERIMA KASIH YANG TAK TERKATA KEPADA KERAJAAN TERDAHULU..UNTUK MAKLUMAN JUGA ROYALTI MINYAK 10% DISERAHKAN KEPADA KERAJAAN.5% UNTUK SABAH DAN 5% LAGI UNTUK PERSEKUTUAN.PERSEKUTUAN PULA MENGAGIHKAN 5% ITU UNTUK MEMBINA HOSPITAL,JALANRAYA SEKOLAH DI SETIAP NEGERI SELURUH MALAYSIA .5% UNTUK KERAJAAN NEGERI SABAH. 90% ADALAH UNTUK SYARIKAT YANG MENCARI GALI MINYAK DAN SYARIKAT YANG MENGELUARKAN MINYAK,MEMPROSES HINGGA LAH TERJUAL..SO KERAJAAN MALAYSIA [BN] TIADA MASALAH UNTUK TERUS MEMBINA NEGARA BANGSA UNTUK MENCAPAI NEGARA MAJU 2020..SESUNGGUHNYA BN TELAH PUN MEREALISASIKAN PERKONGSIAN PEMBANGUNAN DAN EKONOMI KEPADA SEMUA KAUM.MENTRANSFORMASIKAN NEGARA BANGSA MERUPAKAN SATU CERMINAN BN YANG PERLU DITERUSKAN AGAR KEAMANAN DAN KESEPADUAN BANGSA DINIKMATI BERSAMA.. TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PERDANA MENTERI YANG TELAH BERJAYA MENGIAKAN MALAYSIA ..TQVM..PUJI TUHAN..

    BalasPadam
  3. As salam
    Aku perhatikan nampak gaya UMNO sedang berjuang bersendirian untuk BN.... mana suara MIC dan MCA?
    Satu lagi .... hati kecil ku percaya, DAP akan sapu bersih di semua kawasan majoriti cina.....
    Pendapaat aku laaaaa
    ikhlas dari .....

    -atas pagar tak berparti-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnye bukanye semue kaum cina dan india meninggalkan MCA dan MIC, ade masih ramai lagi kaum ini yang masih teguh dan setia menyokong BN.

      Cina bijak berpolitik, mereke menyokong DAP itu se mate2 untuk tujuan ugutan sahaja. care mereke meraih keuntungan dalam politik hanye dengan cara mengugut sahaje.

      Yang menyedihkan ialah orang2 melayu yang menyokong cine2 ini tanpa sebarang tujuan melainkan untuk meruntuhkan kerajaan yang sedang di kuasai oleh melayu.

      Cine akan bersorak jike kerajaan melayu ini runtuh.

      Padam

, , , ,