Blog Anda Pasti Tersenarai Ke dalam Blog List Tok Gajah

iklan

iklan

iklan

iklan

Isnin, Disember 24, 2012

PAS Perak - telur di hujung tanduk .........~~~




N56 CHANGKAT JONG

Jumlah Pengundi: 23,609
Peratusan Kaum: M: 60.29% C: 12.61% I: 27.07L: 0.03%

1. Mohd. Anuar Sudin (Pas) (8,705)
2. Datuk Idris Hashim (BN) (7,806)

Majoriti: 899
Jumlah undi: 16,921
Peratus mengundi: 71.67%
Undi rosak: 410

Penyandang: Datuk Ir. Onn Hamzah (BN)
(Majoriti: 3,611 undi)


Sekarang Tok nak labun sikit tentang kedudukan PAS dalam N56 DUN Changkat Jong. Disini lah kawasan tempat Tok memangkah undi sebanyak 6 penggal. Sebeno nye N56 ni sememangnye kubu kuat UMNO yang tidak pernah di tembusi oleh musuh lawan nye.

N56 DUN Changkat Jong jatuh ketangan musuh iaitu PAS pade PRU 12 yang lepas. UMNO tewas bukan nye kerane kekuatan musuh nye. Ketewasan UMNO pade PRU12 yang lalu di sebabkan permasalahan dalaman parti sahaje. Sekarang segale permasalahan dalaman itu sudah pun beres 100%.

Kini UMNO Changkat Jong sudah bersedia sepenuhnye menghadapi PRU13 yang hampir tibe. Tok sangat yakin UMNO pasti akan merampas kembali kuase nye dari PAS. Walaupun kaum cine nampak nye masih teguh berpegang pade pendirian nye untuk menghapuskan UMNO.

Sokongan kaum melayu terhadap UMNO sudah puleh dan mantap. Selain dari itu, kaum india pun sudah sedar bahawa menyokong Pakatan Rakyat tidak memberi ape2 faedah terhadap masyarakat kaum India. Mereke sedar hanya BN sahaja yang benar2 boleh membantu semua kaum.

Ahad, Disember 23, 2012

Siapa sebenar musuh melayu di Perak............


Moh kite same2 tengok balik keputusan PRU DUN negeri Perak yang lepas pade tahun 2008 tu. Sekali pandang aje kite dah tahu bahawa kaum melayu/islam masih teguh menyokong UMNO. Yang nampak jelas di sini ialah tentang sokongan kaum cine terhadap DAP.

Boleh lah di katekan bahawe hampir semue kaum cine telah berpaling tadah dan menyokong DAP. PAS dan PKR juge telah mendapat sedikit ganjaran dari episod cine yang berpaling tadah tu. Kejayaan kaum cine yang berpaling tadah tu berjaya kerane telah mendapat bantuan dari PAS dan PKR.

Motif pertame nye kite harus mengkaji mengape kaum cine ni berpaling tadah, dan mengape segelintir kaum melayu/islam pule turut bersame kaum cine yang berpaling tadah tu? Bagi kaum cine tu, mereke memang nye ade sebab.

Kaum cine ni memang nye tak merengak (tak boleh angkat muke) di bawah kuase pemerintahan BN/UMNO. MCA, MIC, Gerakan dan mane2 parti di dalam komponen BN memang berade di bawah kawalan UMNO. Ini bermakna bahawa UMNO memang berkuasa sepenuh bye dalam semua hal pemerintahan dalam negeri atau pun negara.

Ini lah yang buat kaum cine dan india dalam MCA dan MIC memberontak dan berpaling tadah menyokong DAP, PKR atau pun PAS. Sebenar nye mereke mahukan lebih berkuase dan bersuare dalam politik tanah air kite. Mereke sudah pun berjaye menguasai ekonomi negare dan sekarang mereke mahu menguasai politik negara kite pule.

Orang melayu/islam yang tersangat dungu sahaje yang susah memahami niat dan cite2 buruk dari kaum kafir ni. Persoalan nye, haruskah kite menyokong kaum kafir ni menguasai politik dan pemerintahan di tanah air kite ni?

Perkare buruk ni telah berlaku pade PRU12 yang lepas. Di negeri Perak, dalam DUN Pakatan Rakyat, cume ade 4 orang termasuk MB orang melayu/islam, yang lain2 tu berjumlah 25 orang tu semue nye kafir2 belake. Ini bermakna negeri Perak sudah di kuasai oleh kaum kafir.

Tok sangat yakin bahawe kaum melayu/islam masih kuat berdiri di belakang UMNO pade PRU13 akan datang ni. Tugas utame bagi kaum melayu/islam adelah mempertahan kan negeri Perak dari di kuasai oleh kaum kafir. Kite mesti mengekalkan kuase pemerintahan melayu/islam di negeri Perak pada PRU 13 akan datang ni.


Jangan biar pisang berbuah dua kali..............

Tok bukan berniat nak ulang cerite2 lame, tapi Tok cume nak ingatkan sekali lagi tentang ape yang terjadi di negeri Perak semane Pakatan Rakyat memerintah, tu aje. Sebeno nye tidak ramai umat islam yang sedo tentang ape yang berlaku dalam negeri Perak ketike tu.

Umat islam di negeri Perak sendiri pun tidak ramai yang sedo tentang kuasa yang memerintah di negeri Perak pade mase tu. Yang mereke tahu, Menteri Besar nye orang melayu/islam dari PAS, tu aje. MB melantik 10 orang EXCO negeri nye. Malan nye cume ade 3 orang sahaja dari kaum melayu/islam. Yang lagi 7 tu semue nye kafir2 belake.

EXCO dari PAS cume seorang sahaja. Ini telah menggambarkan dengan jelas bahawe negeri Perak sudah di kuasai oleh DAP  dan bukan nye PAS walau pun MB nye PAS. Ape kah yang boleh di banggakan oleh kaum melayu/islam bila Pakatan Rakyat memerintah negeri Perak sedangkan EXCO nye di kuasai oleh DAP dan PKR?

Tok pasti kaum melayu/islam sudah sedar dan pasti akan menghalang perkara buruk ni berulang lagi pada PRU13 nanti. Seharusnye kaum melayu/islam harus mempertahan kan kedudukan EXCO negeri Perak kekjal seperti yang di bawah ni. Inilah yang di kate kan benar2 melayu/islam berkuasa memerintah di negeri Perak.

Sejauh mana kejujuran PAS

Dah banyak kali Tok menyatakan bahawa PAS tidak boleh di haraf samesekali untuk membela agama, bangsa dan negara. PAS tidak berpendirian yang tetap dan mantap, pemimpin2 PAS terlalu lemah untuk 'mengawal' tindak tanduk DAP dan PKR.

Pendirian PAS juge sentiasa ber ubah2 mengikut sesuke hati pemimpin2 nye. Orang2 islam yang mudah terperdaye dengan dakyah2 PAS sudah mule sedar dengan terbongkar nye ber bagai2 isu negatif yang sedang melanda parti itu.

Sebenar nye isu tanah di Kelantan ini sudah lame berlaku, PAS cube sorok nye tetapi akhir nye ter bongkar juge. Insiden ini sangat mengaibkan PAS selaku sebuah parti islam. PAS sanggup menggadaikan maruah nye demi untuk mendapat sokongan dari kafir.

Bukan rakyat Kelantan sahaja yang terasa terhine diatas perbuatan buruk PAS ini, malahan seluruh umat islam di Malaysia juge turut terasa penghinean ini. Umat islam harus kembali bersatu dalam UMNO, hanye parti ini lah sahaja yang benar2 telah berjaya membele nasib umat islam di Malaysia ini.