Blog Anda Pasti Tersenarai Ke dalam Blog List Tok Gajah

iklan

iklan

iklan

iklan

Jumaat, Jun 22, 2012

Pakatan Rakyat, indah khabar dari rupe.............

Kan Tok dah banyak kali kate, PKR ni akan jadi same macam parti Semangat 46 yang dah mati lame dulu. Bole le Tok Kate kan bahawa semua pemimpin2 PKR ni dari kumpulan UMNO yang terbuang dan dah tak terpakae lagi. Tok sikit pun tak terkejut bila tibe2 aje si Rafizi ni umumkan berundur diri dari jawatan dalam Kerajaan Selangor tu.

PKR Selangor menerima satu tamparan dengan perletakan jawatan oleh Rafizi, bermakna PKR Selangor sudah patah se belah gigi taring nye. Anwar Ibrahim kehilangan orang kana nye. Pergerakan PKR akan jadi semakin lembab dan tidak ber maye lagi.

Kite tunggu aje tak lame lagi akan semakin banyak le pemimpin2 dari PKR ni akan berundur dan keluar membawa diri. Nampak nye sdr Rafizi sudah pun memulakan langkah pertame nye dan memberi isyarat bahawa beliau sudah 'angkat tangan', langkah ke dua nye pasti dia 'angkat kaki' pule.

Sebeno nye pemimpin2 PKR ni dah jadi kelam kabut dan tak tentu arah dalam menghadapi PRU13 yang semakin hampir tibe. Mereka sudah terase bahawa PKR akan kalah teruk kerana ke gagalan mengurus di bahagian bawah iaitu bahagian rinting2 nye. Dalam posting Tok yang lalu Tok sudah nyatakan bahawa hampir semua ranting2 PKR sudah reput dan mati.

Selasa, Jun 19, 2012

PKR hidup segan mati tak mau....................~~~

Apakah bukti2 lain lagi yang kita mau?

Tok sendiri akui kebenaran nye bahawa PKR tu dah tinggal nyawa2 ikan saje. Talian hayat nye tinggal tergantung pada DAP dan PAS se mate2. Jika ianye terlucut, dah pasti PKR ditimpa masib malang same seperti parti Semangat 46 yang dah lame berkubur tu. Anwar Ibrahim sedar bahawa PKR sudah jadi rumah kosong yang di huni oleh tikus, cicak dan lipas saje.


 Ini Tok cerita temberang aje kot? Kami tengok ramai ber duyun2 yang berhimpun dengar ceramah dari Anwar Ibrahim. Tok akui memang benar ramai yang hadir dalam ceramah Anwar Ibrahim, tapi tahukan anda bahawa yang datang ber ramai2 tu BUKAN nye dari ahli2 atau penyokong PKR. Mereka tu boleh di katakan hampir semua dari penyokong PAS saje.


Tok sekali lagi ingatkan kome, penyokong2 PAS ni memang nye 'taik' ceramah. Asal dengo ade ceramah PR saje walau di mane pun mereka akan datang tak kira hujan panas atau malam siang. Maklum le taik cerama kate kan. Ceramah ni mereka dah anggap sebagai satu hiburan, ade lawak jenake dari penceramah2 nye seperti Mat Sabu. Tok dah tesasul sikit ne, sekarang Tok nak balik cerita tentang PKR semule.


Kalau tak silap Tok dulu2 Tok sudah ade sentuh sedikit tentang cerita kematian ranting2 dan dahan2 atau cabang2 PKR ni. Sebenar nye sememang nye dah banyak ranting2 dan cabang2 PKR ni yang dah mati. Bukti yang paling nyata kita kembali menatapi poto yang di atas ni, kalau pokok batang nye dah tumbang, pasti segala akar umbi nye juga akan turut tumbang, mati dan mereput.


Kalau anda kurang yakin dan percaya, yang tinggal di kawasan Teluk Intan atau daerah Hilir Perak silalah berkunjung ke salah satu ranting PKR di Sg Tungku. Ketua ranting di situ nama nye Mat Jamil, sila bertanya tentang perkembangan hidup mati ranting2 PKR di kawasan DUN Sg Manik dan Kampung Gajah serta Parlimen Pasir Salak.  Anda pasti tidak terkejut bahawa PKR sudah berkubur dan bersemadi dengan selamat nye.


Dalam siasatan Tok buat secara tidak rasmi, si pembunuh PKR tu ialah rakan kongsi nye sendiri iaitu tidak lain tidak bukan - PAS! Tok berani bersumpah bahawa Tok telah dengar sendiri dengan telinga Tok dari penyokong2 PAS, kate nye jika PKR meletak kan calun nye dalam parlimen Pasir Salak, DUN Kampung Gajah dan DUN Sg Manik kami tidak akan turun mengundi pada PRU13 ini.


Adoi!!!!! Mati le Pakatan Rakyat Perak kali ni. 


Untuk posting hadapan Tok nak cerita sikit yang mane Tok tau tentang pergesiran antara PAS dan PKR.

Melayu dah ilang kepercayaan nye terhadap UMNO?

Orang2 melayu dah tak suka UMNO. Inilah yang Tok nampak dalam tulisan dari blogers yang pro Pakatan Rakyat. Jika kita imbas sekali pandang ianye menggambarkan se olah2 UMNO sudah di tinggalkan oleh kaum melayu. Gambaran yang di tayangkan mereka juga memapar kan se olah2 melayu ni sudah sanggup menyokong DAP.

Sepengatahuan Tok, parti PAS ni telah nampak termaju sedikit tu bukan lah kerana sokongan melayu telah bertambah menyokong nye. Pertambahan itu ialah se mate2 dari sokongan kaum cina sahaja dan sedikit sokongan dari melayu yang berada dalam PKR. Orang melayu UMNO tetap masih kekal berada menyokong UMNO.

Tok tidak menafikan bahawa terdapat segelintir bekas orang2 kenamaan yang menyokong PAS, itu sedikit pun tidak akan menggugat kakuataan UMNO. UMNO dan melayu sudah menjadi darah daging dalam kehidupan melayu. Buruk baik pemimpin2 UMNO itu sudah menjadi asam garam bagi orang melayu.

Jika Tok kate UMNO sudah terlalu banyak jasa nye kepada orang melayu, ade barang sesiapa berani kate Tok pembohong? Tok berani kate demikian kerana Tok sendiri telah merasai dan menikmati kesenangan dan kemewahan hidup di bawah maungan pemimpin2 UMNO.

Tok masih lagi ingat semasa kecil2 dulu, atok saya cume berjalan kaki kesana kemari kerana tidak mampu beli basikal, ketika tu juga ayah cume mampu miliki sebuah basikal buruk sahaja. Tetapi selepas merdeka hidup kami telah berubah.

Hari ini semua anak2 dan cucu2 Tok boleh lah dikatakan hidup nye mewah juge. Mereka mampu miliki kereta dan rumah sendiri. Hidup berkeluarga dengan aman dan damai. Sebenar nye apa lagi yang kita mahukan? Kita patut bershukur kepada Allah terhadap segala pemberian nye.

Tok bukan nye hendak berbangga dengan kekayaan dan kesenangan yang tok miliki, tapi cume mahu mengingat dan mengenang kan jasa2 kerajaan yang memerintah negara. Jika kita di perintah oleh pemimpin seperti di negara2 jiran belum tentu lagi melayu boleh hidup sebegini bebas, aman dan makmur.

Lihat saja tentang kehidupan melayu di Singapura ayau di Pattani Selatan Thai, adakah mereka sama bebas, aman dan makmur dengan kehidupan kita di Malaysia? Orang2 melayu yang kurang akal fikiran saja yang masih tidak berpuas hati dengan kepimpinan UMNO.

Isnin, Jun 18, 2012

PAS dan bayang bayangan nye............

Tok peratikan PAS ni dah nampak bebeno cuak nye ngan PRU 13 ni. Mane kan deme ni tak cuak, dah teruk kena belasah dek PM kite. PAS ni dah kehabisan modal untuk kempen nye, boleh dikatakan semua kaum melayu dah meluat ngan PAS. Pemimpin2 PAS sedo yang parti nye dah hilang sokongan majoriti dari kaum melayu. Di kawasan Tok ni pun dah ramai penyokong nye meluat ngan PAS.

Tok rase ini lah punca utame PAS takut sesangat kalau2 PRU13 ni diadakan pade musim fardu haji. Kunun2  nye jika ramai penyokong2 nye yang dah tinggal sekumit tu pergi menunaikan rukun haji makan harapan untuk menang amat tipis untuk PAS.  Itu sebab sekarang ni pemimpin2 PAS dah gelah beso, libang libu tak tentu arah macam kucing ilang anak aje.

Bagi kite orang UMNO pun ramai juge yang akan ke Mekah, tapi kite sikit pun tak risau sebab penyokong2 UMNO masih ramai dan mampu mengatasi penyokong2 dari PAS yang cume tinggal sekumit tu. Tok fikir tak ade le timbul masalah jika PRU13 ni di buat pade musim Haji tahun ni. Kalau penyokong PAS ramai ke Mekah, make penyokong2 UMNO pun mungkin lebih ramai dari PAS yang akan ke Mekah.

Sebeno nye pemimpin2 PAS yang buat heboh tu cume nak buat alasan takut nye aje. Nanti bila dah tumpo deme tu boleh salah kan PM kite kerana mengadakan PRU pade musim Haji. Yang jeleh dan nyata PAS pasti akan tumpo walu pun PRU13 ni di adakan pada bila2 mase pun, tak kire musim Haji atau pun tidak. Itu Tok gerenti jamin PAS pasti akan tumpo pade bila2 mase aje.

Bershyukur kepada Allah kerana di perintah UMNO

Tok rase dah sampai mase nye kerajaan bertindak dengan lebih tegas tentang hasutan dab fitnah yang sedang berleluasa disebarkan oleh parti2 pembangkang. Agak sudah terlalu lame kerajaan bersikap lembut dan bersabar terhadap petualang2 negara ini. Jika ianye terus dibiarkan, kelak buruk padah nye.

Sebenarnye Malaysia kini sedang di perintah oleh sebuah parti yang benar2 berpengalaman dan bijak mengurus pentadbiran negara. Mungkin bagi anak2 mude yang di lahir kan selepas merdeka kurang memahami keadaan perkembangan kemajuan negara di bidang ekonomi dan sosial.

Tok dilahirkan dalam zaman tahun empat puluhan, zaman negara di bawah perintah penjajah Inggeris. Tok tahu bertape azap sansare nye kehidupan di zaman itu. Jika di bandingkan dengan kehidupan di hari ini ianye boleh lah di katakan ibarat langit dengan bumi.

Hari ini boleh dikatakan semua rakyat Malaysia hidup nye senang dan mewah  walaupun masih lagi ujud segelintir manusia yang masih susah. Ini memang sudah menjadi lumrah alam - ada susah ada senang. Tok tak perlu lagi cerita banding bandingan kehidupan rakyat dengan di negara2 jiran kita.

Satu petanda yang nyata bahawa Malaysia negara aman, makmur dan kaya ialah tentang keujudan ramai pendatang2 asing yang berhijrah cari makan ke Malaysia. Persoalan nye mengapa pendatang2 ini tidak berhijrah cari makan ke Indonesia, Thailand atau Myanmar? Mengapa mereka bertumpu ke Malaysia?

Sepatutnye kita rakyat Malaysia harus bershyukur terhadap Allah kerana mengurniakan pemimpin2 yang bijak menerajui negara kita. Pemimpin2 UMNO ni sebenarnye salah satu dari kurniaan Allah untuk memimpin umat2 melayu/Islam. Teguh Islam, hidup Melayu dan aman makmur negara di bawah payungan UMNO.

Selasa, Jun 05, 2012

PAS yang hampas dalam Pakatan Rakyat.

Tok sentiasa peratikan perkembangan PAS selepas PRU12 yang lalu. Nampak nye bontot PAS semakin mengembang dipuji oleh kaum cina komeneh tu. Tapi tak ape le cume bontot nye aje yang mengembang sedangkan kepale nye dah semakin bertambah mengicup.

Tok sekali lagi nak ingatkan kepada semua keturunan melayu yang beragama islam, ingatlah bahawa PAS sudah di jadikan alat untuk memecahkan kuasa politik melayu/islam oleh DAP. DAP ni sedo bahawa tidak mudah untuk menunduk kan UMNO, jauh sekali untuk meruntuhkan UMNO.

UMNO tidak mudah di runtuhkan kerana benteng pertahanan nye ialah melayu/islam. Kuasa politik melayu/islam akan terus kekal terjamin selagi UMNO berkuasa memegang tampuk pemerintahan negara. Niat buruk DAP untuk meruntuhkan kuasa politik melayu/islam hanya akan tercapai apabila UMNO berjaya di runtuhkan.

Sekarang DAP sudah nampak jalan bagaimana cara nye untuk melemahkan benteng pertahanan UMNO. Caranye tidak lain tidak bukan dengan bantuan PAS sahaja. Sebenarnye pemimpin2 ulamak PAS sedar akan niat jahat dari DAP ni.

Persoalan nye mengapa pula PAS sanggup bersengkokol dengan DAP demi untuk meruntuhkan kuasa politik melayu/islam? Jawapan nye sangat mudah, ianye se mate2 kerana niat pemimpin2 PAS untuk berkuasa dan memerintah negara. PAS sanggup bersengkokol dengan musuh melayu/islam demi untuk berkuasa.

DAP sudah baca bahawa pemimpin2 PAS mudah di perdaya dan di perkudakan. DAP juge tahu setakat mane kebijaksanaan pemimpin2 PAS dalam berpolitik. Jika ditakdirkan mereka berkuasa maka mudah lah bagi nye menunduk kan pemimpin2 PAS. Ini sudah terbukti semasa pemerintahan singkat Pakatan Rakyat yang diterajui oleh PAS di Perak tempoh hari.


Jumaat, Jun 01, 2012

PAS lebih mendatangkan keburuk kan dari kebaikan kepada orang melayu.

Tok bukan nye tak suke sangat kat PAS ni, tapi yang buat Tok meluat sangat kat PAS ialah tentang pemimpin2 nye yang tak sedo diri tu aje. Tok pelek juge kenape le pemimpin2 PAS ni boleh tido sekelambu ngan si Anwar dan si Lim Kit Siang tu.

Anwar tu semase dalam UMNO, sebelah mate pun dia tak leh pandang muke Nik Aziz atau Hadi Awang tu. Sebab nye PAS dan UMNO memang ber musuh2 han. Anwar memang benci PAS. Jika si Anwar tu tidak di tendang keluar dari UMNO dah pasti dia lah orang yang paling hebat mengutuk PAS.

Si Anwar tu kalau dia tu benar2 menyokong PAS kenape dia tubuhkan PKR? Mengapa dia tidak masuk PAS aje? Ini nandekan si Anwar tu tidak yakin tentang PAS, bukan nye tidak yakin aje tapi dia juge tidak mahu berkongsi kuasa dengan PAS. Kerana dia ada niat mahu jadi PM.

Jadi ape kah tujuan sebenar si Anwar tu mahu berkawan ngan PAS? Jawapan nye dia mahukan sokongan2 dari penyokong2 PAS aje. PAS ni pun same juge niat nye macam si Anwar juge - mahukan sokongan dari PKR pule. Sebeno nye hari ini penyokong2 PKR ni cume tinggal dua tiga ketul aje, boleh di bilang ngan jari.

Yang banyak datang mase ceramah si Anwar tu boleh le dikatakan hampir semua nye dari penyokong2 PAS belake. Dungu punye penyokong. Tok berani cakap ni sebab nye ranting PKR di kawasan Tok dah lame mati. Kalau pokok tunggui nye pun dah habih di makan anai2.

Kalau ade le sesape pembaca yang tinggal di kawasan Sg Manik atau T Intan, datang le ke Sg Tungku, jumpe ketua ranting nye yang bername EN Jamil. Tanyakan same ada rinting nye masih idup atau dah mati. Sg Tungku ni Tok jadi kan sempel nye aje, sedangkan terlalu banyak lagi ranting2 PKR dah pun mati.

Itu le sebab nye Tok berani kate PAS ni memang dungu.   Nanti Tok sambung lagi.......