Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Februari 23, 2015

PAS bertelinga kuali..........?


Kenyataan DAP tidak wakili semua bukan Islam
Muhammad Khalil berkata, DAP bersuara seolah-olah semua bukan Islam tidak bersetuju dengan enakmen Hudud sedangkan hakikatnya tidak begitu.

KUALA LUMPUR, 23 Februari:

Kenyataan Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo dan DAP mengenai kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat tidak mewakili suara semua bukan Islam di Malaysia.

Timbalan Ketua Pemuda PAS, Muhammad Khalil Abdul Hadi berkata, DAP bersuara seolah-olah semua bukan Islam tidak bersetuju dengan enakmen Hudud sedangkan hakikatnya tidak begitu.

“Saya percaya masyarakat bukan Islam yang hidup di Kelantan dan di luar Kelantan pun bersetuju ianya dilaksanakan.............


Tok dah lame juga agak nye tak besorah dalam laman blog ni. Sekarang ni cuace dah panas selepas banjir yang lalu, ini yang menyebabkan tok sebuk menambah stok ternakan dan menyulam pokok tanaman yang banyak mati semasa banjir tu.

Sekarang tok nak mulekan bersorah dengan menyentuh sedikit tentang persahabatan PAS dengan DAP. Tok dah peratikan tentang 'persahabat' PAS dan DAP ni dari semenjak mereke mule2 'berjabat tangan dan perpelukan' tanda bermule nye ikatan tali persahabatan yang akrab.

Hari ini nampak nye DAP sudah menampak kan melonggarkan tali ikatan persahabat diantar mereke berdua. Sejak dari mule dulu DAP memang nye sangat phobia dengan perkataan 'Hudud'. Inilah punca utama mengape DAP bertelagah dengan PAS.

Setiap kali PAS bersuare untuk melaksanakan Hudud, pasti ianye menerime 'tentangan' keras dari DAP. Malang nye pemimpin2 PAS ni hanye mampu menepis serangan DAP tu dengan dua rangkapa kata sahaje. Ayat pertama: "Itu hanya pendapat perbadi, ayat kedue tidak semue penyokong DAP tolak hudud".

Sekarang tok nak cabar pemimpin2 PAS ni supaye menamakan seorang pemimpin parti bukan Islam yang menyokong Hudud, tak kire le dari mana2 parti pun. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,