Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Ogos 31, 2014

Kedudukan PAS akan lebih mantap jike bersama BN

"PAS Selangor berkemungkinan kalah 10 kerusi jika p/raya diadakan semula tanpa bersama PR..!!

PAS jangan syok sendiri, 10 kerusi DUN hilang jika tinggalkan Pakatan, kata Mat Taib


Tan Sri Muhammad Muhd Taib berkata PAS perlu diperingatkan selama ini pengundi Cina juga turut memberikan sokongan mereka apabila parti Islam itu berada bersama dalam PR. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 30 Ogos, 2014.

Tan Sri Muhammad Muhd Taib hari ini mengingatkan PAS tidak mengambil jalan mudah meninggalkan Pakatan Rakyat (PR) kerana sekiranya berbuat demikian, parti Islam itu akan mengalami kekalahan yang lebih besar di Selangor..........."

Tok yakin PAS akan lebih mantap jike bersame BN jike di bandingkan dengan bersame PR. Bukan saje parti itu boleh menarik lebih ramai kaum melayu/Islam tetapi ianye juge boleh menarik kaum bukan melayu/Islam.

Keadaan politik yang tidak menentu dan kucar-kacir di Selangor telah membayangkan kite bahawe PR memang tidak mampu mentadbir negare. Sedangkan di Selangor hanye sebuah negeri sahaje pun dah kecuh-mecuh di buat nye.

Senario di Kelantan dan P Pinang tidak boleh di same kan kerane di Kelantan ianye ditadbirkan oleh PAS 100% tanpa campur tangan PKR atau DAP. Begitu juge dengan P Pinang ianye sebenar nye dibawah pentadbiran DAP, walau pun ade juge PKR dalam EXCO negeri nye tetapi EXCO2 PKR ni telah di kongkong dan tidak boleh menentukan ape2 dasar pun.

Tok percaye kaum melayu sudah sedar betape buruk nye Pakatan Rakyat ni, PAS, PKR dan DAP memang tidak boleh mendapat kate sepakat di dalam ape hal pentadbiran bersame. PAS kate lain, PKR kate lain dan DAP lagi lain2 kate nye.

Keadaan yang tidak pernak sepakat dalam PR ni sangat merugikan kaum melayu/Islam, kite bukan saje nampak berpecah-belah tapi pade hakikat sebenar nye kite sudah pun berpecah belah.

Marilah kite kembali bersatu padu mengukuh kan kedudukan bangse melayu dan agama Islam di negare ini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,