Facebook Atuk Banjar Masin

Selasa, Ogos 20, 2013

Kalu polis pule yang mati kene tembak, adeke segale keluarge dan sukusakat polis akan meratapi nye sedemikian juge???

Tok yakin lepas ni pasti akan ade yang tampil kehadapan mengutuk tindakan polis yang menjage keamanan negare. Perkare ni pasti akan memberi peluang kepade satu pehak yang akan berlagak kunun nye sebagai hero yang membele rakyat.

Bagi Tok adelah lebih baik perkare ni biar di selesaikan oleh pehak yang berkuase sahaje dan jangan lah di per besar2 kan sehingge ianye menjadi satu isu negare. Tok yakin polis yang bertindak sedemikian kerane mereke ade alasan2 nye nye tertentu.

Tok haraf kepade pehak keluar yang tertimpe musibah ni harus bersabar dan menerime nye sebagai takdir. Sehingge tu kite same2 tunggu pehak berjuase membuat penyasatan yang terperinci dan seterusnye membuat laporan yang telus dan adil.

Sekali lagi Tok ucap takziah dan simpati kepade semue ahli keluarge si mati.

Senarai yang mati di tembak polis:-
  
Bertindak atas maklumat senjatapi Pada 19/08/13 jam lebih kurang 0430hr sepasukan peg/anggta polis dari JSJ D9 Pulau Pinang dengan d bantu JSJ D9 B.Aman serta D9 Kedah telah membuat serbuan di Alamat, 1104, Century Bay service Apartment, Sg Nibong , pulau Pinang.Perkenalkan diri Polis kepada penghuni tetapi tiada jawapan. Pasukan serbuan telah memecahkan pintu sebaik sahaja terdengar tembakan dari dalam rumah.

Pasukan serbuan terus berbalas tembakan dan menyerbu kediaman tembakan di hentikan sehingga tiada lagi ancaman.
Hasil pemeriksaan dapati 5 Lelaki India telah mati di tembak dan 3 pucuk pistol di rampas. Butir-butir saspek dan senjatapi:

Bilik utama:
1) Nama: Gobinath A/L Jayasooryam
KPT: 820526-07-5343
Alamat: 1568, Kg Main Road, 13600 Perai, Pulau Pinang.
Geng 04
Rekod Jenayah : 1.Prai rpt.5430/09 sek. 324 kk
, 2. Sek Ceo -6(1)(c)
2) Nama: Rakan A/L Nagaiah
KPT: 880212-07-5089
Alamat: D38 Sg Nibong Kecil, Bayan Baru 11900 Bayan Lepas Pulau Pinang.
Geng 04
Rekod jenayah : 1.Pulau Tikus rpt. 748/05 sek 394kk wanted. 2. PPA Machang rpt. 00/09 -POPC 4 (1) Ditahan 2 tahun , 3. PPA Machang rpt . 00/11 - PDPC 7A (1) Ditahan 2 tahun dan 4. PPA Machang 00/12 - PDPC 7B (1) ditahan (pembatalan)
3) Nama: Ramesh A/L Raganathan
KPT: 861129-35-5801
Alamat: 1-4-2 Jalan Perkaka dua, Sg Dua, Gelugor, Pulau Pinang.
Geng 04 ,Rekod Jenayah : 1. Dadah DDA 39(A)(1) tiada wanted.
Senjatapi di jumpai : 1 pucuk Noricho warna silver

Bilik dua:
4) Nama: Vinut A/L Anbalagan
KPT: 900815-07-5067
Alamat: 3-12-B blok seratus Taman Selatan,Medan Penaga 11600 George Town Pulau Pinang.
Geng 04 . Rekod jenayah : Tiada rekod
Senjatapi di jumpai: 1 pucuk Revolver .38s 4inci warna perak

Bilik tiga:
Nama: Suresh A/L Murugasen
KPT: 880928-07-5025
Alamat: 7-G-4 Kompleks Teratai Jalan Sultan Azlan Shah 11700 Gelugor Pulau Pinang.
Geng 04
rekod jenayah: 1. Wanted Tg. Tokong rpt no: 2143/11 sek. 147kk
Senjatapi djumpai: 1 pucuk walther PPK warna hitam. 5. Nama:Gobinath a/l Myavanam Kpt: 920102-07-5517 Alamat : 44,tingkat berani 2,Jln Mohd Saad, Bagan Jermal,Butterworth. Geng . 04 . Rekod jenayah : tiada rekod .
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


13 ulasan:

  1. Syabas and kudos to PDRM and IGP. Continue with the good work. Damn the dogs.

    BalasPadam
  2. Tolong ler kasi padam mana2 yg tidak ikut peraturan hidup masyarakat. Polis berkhidmat utk kesejahteraan majoriti bukan melayan kerenah minoriti..

    BalasPadam
  3. Biarkan aje....yg MAMPUS tu PARIA SI PENJENAYAH...tak rugi apa pun...TAHNIAH PDRM...
    L U L A N G S I L U M A M P U S...paria...

    BalasPadam
  4. PDRM dan rakyat Malaysia jangan nak layan family penjenayah dan loyar yang tak bermoral dari pakatan pembangkang. PDRM menjalankan tugas untuk menghapuskan penjenayah pembunuh kejam. Rakyat mahukan keamanan dan keselamatan untuk semua rakyat. Mereka-mereka yang menyokong penjenayah yang terbunuh adalah mereka-mereka yang pengkhianat Negara rakyat.

    BalasPadam
  5. susah la Malaysia ni.. nk tempak penjenayah paria.. puak paria mengamuk.. tembak cinababi.. Dap mengamuk, persatuan cina ugut, tembak melayu je yg ok... PDRM jgn lemah, rakyat menyokong tndakan tegas. Biar jd Police state dr jd Criminal State. Biar ade gerun dn takut pd Polis dr skrg ni budak2 pn da xtakut Polis..

    BalasPadam
  6. SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas PERLINDUNGAN dan JASA POLIS-POLIS kita!

    NGO-NGO Islam/Melayu kena buat repot polis pasal fitnah RASIS DAPigs ini kpd. Polis, dan motif DAPigs ANJING HUTAN LIAR, asyik membela PENJENAYAH GANAS! Sampai MENGHALANG polis cegah JENAYAH - kat Barat pun, penjenayah GANAS akan DITEMBAK sampai MATI mcm. KATAK! Tengok FBI yg. tembak suspek pengganas tak bersenjata, blkg. kepala, dan banyak lagi kes - tak pula FBI disaman!

    Memang BINATANG betullah si DAPigs ini! Mungkin nak saman polislah tu sampai berjuta sedangkan rakyat terutamanya umat Islam/Melayu yg. makin disasarkan dlm. pembunuhan ngeri, kemalangan jln. raya/industri, kebakaran, pengedaran dadah/senjata dsbnya, oleh geng kongsi gelap (yg. saya syaki ditaja DAPigs dan sekutunya, PAP-Barat-Israel), makin SENGSARA! Agaknya sebab itu POLIS-POLIS Melayu berseragam bermotosikal, asyik kena langgar dgn ganas tak?

    Patutnya K'jaan BN lain kali kena suruh pihak TENTERA ambil alih dan istiharkan DARURAT - kerana KEGANASAN mcm. PENGGANAS penyokong DAPigs/PKR ini mengancam KESELAMATAN ISLAM/UMATNYA dan seluruh rakyat lain serta negara kita ini! Bayangkanlah kalau si DAPigs/PKR MEMERINTAH kita dan MENGUASAI polis/tentera kita! Lansung PENJENAYAH BERKUASA!

    Kalau kat Barat pun, polis siap dgn pasukan KOMANDOnya dan. SENJATA APINYA, kalau berhadapan kEGANASAN spt. ini, dan akan memukul dgn. GANAS mana-mana SAMSENG JALANAN/AWAM atau tembak sampai mati, di bawah udg-udg terorisma. Tapi, si HIPOKRIT Barat ini mahu MELALAK mcm. ANJING LIAR kat Dunia Islam-Ketiga pasal "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si Barat-Zionis! BERAMBUSlah mereka ni, dan si penjilat kaki kudis nanah mereka dari PAP-DAPigs/PKR!

    Saya merujuk kpd. http://theflyingkick.blogspot.de/2013/08/dah-kata-dah-dap-cukup-sayangkan.html, DAH KATA DAH, DAP CUKUP SAYANGKAN PENJENAYAH, POLIS DITUDUH BUNUH PENJENAYAH SECARA SENGAJA!!!, Posted by CUCU TOK WAN at 11:19 PM Monday, August 19, 2013:

    DAP menerusi R.S.N Rayer, ADUN Seri Delima cuba menjadikan isu kematian lima orang GANG 04 sebagai isu perkauman dan cubaan menyalahkan pihak polis. DAP menerusi perancangan yang sangat rapi, telah melihat isu ini sebagai isu terbaik untuk mengalihkan perhatian daripada masalah yang sedang membelenggu parti tersebut. Pada masa yang sama, ini merupakan isu yang terbaik untuk mendapatkan semula pengaruh serta sokongan daripada masyarakat India…..

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    BalasPadam
  7. Meka tahu kerajaan najib masih perlukan undi meka, tapi benarkan meka ini pengundi Bn..sisasat account bank keluarga meka, penjenayah itu, harta yg d miliki, jika ada akta EO polis tangkap simpan d penjara , tak ada yg mati..tp EO da x ada, sebab Ah Jib Gor nak kan kebebasan malangnya kebebasan itu mengancam nyawa rakyat, bukan nyawa najib..

    BalasPadam
  8. Syabas Polis..teruskan usaha memerangi jenayah...jangan layan penyokong penjenayah...kalo polis mati mereka berdiam diri...itulah pengkhianat...

    BalasPadam
  9. Memang pemansuhan EO dan ISA menyusahkan dan membahayakan nyawa rakyat. Najib yang senang senang batalkan apa dia susah, dia dan suku sakat dikawal oleh polis. Bolehlah melauang teluuuuuuus, hak asasi manusiaaa!
    Cuba diri sendiri dan keluarga sendiri terancam, tidak cukup kaki dan tangan dia mengubal pelbagai undang undang!

    BalasPadam
  10. pejenayah melayu kena tembak mati, kita tak bising pun. Tapi kalau penjenayah kaum lain ada senjaa api plak tu ditembak mati, heboh satu Malaysia.Dipuja mcm hero pulak. Apa punya teruk perangai mereka ni.Syabas PDRM, hapuskan semua penjenayah tak kira kaum. Malaysia juga tak perlu org yang menyanjung penjenayah termasuk loyar buruk.

    BalasPadam
  11. Siapa bersalah kita org Melayu rasional dn tk perkauman membabi buta mcm CinaBabi dan HinduParia. Malangnya dlm negara ini klu CinaBabi& HindParia buat jenayah, xboleh main kasar wpun mereka bunuh 100 org..kena layan mcm VVIP.. klu tembak mati POLIS mesti salah, untouchable.. kaum2 pendatang ini mereka racist pekat, kita jaga soal kaum pd hal2 positif.. klu dh merempit, men dadah, membunuh rompak, biar Polis taji cukup2 lah.. perlu tembak tembak je.., xde sape nk pegi bela pembunuh upahan Melayu. tp malang skali jika CinaBabi atau HinduParia.. mereka akan berjuang habis2an utk bela bangsa mereka wpun makan najis atau bunuh org..

    Oh Malaysia ku.. kenapa diuji kami dgn kaum PENDATANG bodoh ini???

    BalasPadam
  12. Kami sokong tindakan PDRM 100%. Pakatan pembangkang memang suka ambil kesempatan dari isu ini, utk political mileage. Sabarlah nanti bila penjenayah jenis ini sampai membunuh mana2 pemimpin pembangkang baru mereka hendak sedar. Kita lihat kebanyakan kes2 macam ini akan dibela oleh peguam pembangkang dan kita nampak pembangkang sebenarnya suka membela penjenayah, selagi tak kena batang hidung mereka sendiri. sepatutnya kes2 seperti ini dibela oleh peguam2 yg tiada kepentingan politik, kalau tidak rakyat majoriti akan melihat pembangkang sebenarnya membela penjenayah. Seharusnya kerajaan perlu menggubal undang2 di parlimen supaya mana2 ahli politik yang menjadi ahli dewan undangan negeri atau parlimen secara automatik terlucut dari menjadi ahli majlis peguam dan seterusnya tidak boleh mengamalkan profesion guaman sehinggalah beliau tidak lagi menjadi ADUN atau ahli parlimen

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perkare yang macam ni tok sangat setuju.

      Tok ucap banyak2 terime kasih kepade semue pengunjung2 dan kepade yang sudi buat komen2 di sini.....TQ again

      Padam

, , , ,