Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, April 04, 2013

Satu soalan yang perlu di jawab oleh orang melayu/islam..................

Photo ni cume gambo hiasan aje.........

Persoalan kat tajuk di ateh ni masing pembace boleh le jawab sendiri mengikut kehendak sesuke hati. Jawab aje le sendiri mengikut hawe nafsu politik masing2.........

Soalan nye sape2 pun mampu nak jawab, budak kelas tadika pun mampu menjawab nye. Soalan yang sangat mudah tu begini bunyi nye:-

"Mengape kaum kafir, terutamenye kaum cine tinggalkan Barisan Nasional pade PRU-12 yang lepas?" Tu aje.

Sekarang Tok nak jawab sendiri soalan tu mengikut daye pemikiran Tok yang dah tue ni. Tok nak jawab dengan care yang paling simple sekali. Jawapan dari Tok berbunyi lebih kurang begini, " Kaum cine/kafir ni memang nye jenis kumpulan manusie yang paling busuk hati.

Mereke semue harus sedar bahawe datuk nenek moyang mereke ni semue nye berasal dari negeri cine. Mereke datang kenegeri kite se mate2 untuk mencari harte kekayaan dan kehidupan yang senang. Negare kite ni dah sememang nye aman damai dan kaye raye dari semenjak dahulu kale.

Kite menerime dan melayan kedatangan mereke ni dengan baik dan bersopan santun dari dahulu kale hingge ke saat ini. Sekarang mereke sudah kaya raye, hidup mewah dan bebas. Pendek kate kalu mereke masih tinggal di negare asal nye pasti mereke ni tidak lah sehebat seperti kehidupan nye di negare kite ni.

Setelah mereke mengecapi kakayaan dan kemewahan dengan menguasai ekonomi negare, kini mereke ber cite2 pule untuk menguasai kuase politik pule. Mereke telah terase gagal untuk menguasai politik negare se mase berade di dalam Barisan Nasional.

Kebijaksanaan pemimpin2 UMNO dalam Barisan Nasional telah berjaya mengkang cite2 mereke untuk berkuase dalam politik negare.

Kaum cine/kafir ni sangat bijak berpolitik maklum le mereke ni tergulung dari gulungan kaum yang paling tertue ujud nye di muke bumi ini. Mereke sudah 'bace' tentang politik PAS dan PKR, mereke sudah dapat mengesan bahawa PAS dan PKR boleh di jadikan rakan untuk menguasai politik tanah melayu.

Jike semase berade dalam Barisan Nasional yang di kuasai oleh UMNO, cite2 mereke gagal kini mengape pule tidak di cube dalam Pakatan Rakyat pule. Mereke tahun bahawe PAS dan PKR boleh di bawe 'berunding' untuk menjayakan cite2 mereke itu.

Sekarang jawapan Tok ini sudah pun terbukti apabile Pakatan Rakyat memerintah di negeri2 yang mereke telah tawan pade PRU-12 yang lepas. Pulau Pinang sudah di kuasai sepenuh nye oleh kuase cine DAP. Selangor berkuase di bawah telunjuk cine DAP. Negeri Perak terselamat dari kuase cine DAP apebile tiga orang pemimpin mereke keluar menjadi wakil bebas.

Jike kaum melayu mahukan kuase politik nye di kuasai oleh kaum kafir, undilah Pakatan Rakyat. Jike kaum melayu masih sayangkan kuasa politik nye make kembali lah menyokong UMNO.

11 ulasan:

  1. Bila di kenangkan PRU12 ..... nyesal tak sudah.Amatlah diharapkan peminpin UMNO dapat belajar.muafakat bawa berkat.

    BalasPadam
  2. la ni lg ramai cina sokong depa. pru13 antara bumi/india vs cina

    BalasPadam
  3. Jangan ditanya mengapa CINA meninggalkan BN dlm PRU 12 lalu tpi tanyalh juga kenapa ramai MELAYU/BUMIPUTERA meninggalkn BN dlm PRU 12 itu?
    Persoalan-persoalan berikut juga perlu dijawap:-
    KEADILAN- adakah BN berlaku adil kepada semua kaum?
    RASUAH - Ada atau tidak berlaku rasuah di kalangan pemimpin BN?
    NEPOTISME-KRONISME- Berlaku atau tidak dalam kepimpinan BN?
    TENDER BAGI PROJEK MEGA/BESAR/SEDERHANA/KECIL - Adakah BN telus atau tidak?
    PEMBERIAN IC KPD PENDATANG HARAM - Adakah BN trlibat atau tidak?
    FATWA SONGSANG OLEH PAS - Setakat mana kemampuan pemimpin-pemimpin BN berhujjah bagi mematahkn hujjah-hujjah PAS?
    PELAKSANAAN PROJEK DIBAWAH PERUNTUKAN ADUN/MP BN- Adakah projek-projek luar bandar dan bandar yg dilaksanakan dan dibiayai melalui peruntukan MP/ADUN BN meninggalkan kesan jangka panjang kepada masyarakat luar bandar?
    PERKIHDMATAN AWAM NEGERI ATAU PERSEKUTUAN - Majoriti yang mengisi jawatan dari peringkat rendah hingga peringkat tinggi siapa?
    TUDUHAN PEMBANGKANG - Sejauhmana kebenarannya? Adakah setiap tuduhan itu benar atau sebaliknya?
    Dan banyk lagi persoalan-persoalan yang perlu di jawap agar jawapan kepada persoalan asas di perolehi. TEPUK DADA TANYA LAH SELERA.



    BalasPadam
    Balasan
    1. pemimpin umno terlalu menjolok mata mengaut kekayaan negara. contoh: khir toyo dan taib mahmud

      Pemimpin MCA pun terlibat dalam skandal PKFZ

      Pemimpin MIC gagal membela bangsanya

      Barisan Pembangkang membuat gerak kerja yang berjaya

      Kalau pemimpin BN rasa mereka berjaya membela rakyat, undi dari CINA adalah manifestasi kejayaan tersebut. Kalau sebaliknya, pemimpin BN masih selesa dibuai mimpi.

      Padam
  4. Memang negara diperintah oleh orang Islam
    Namanya Najib

    Tapi
    Perangainya macam perangai orang Islam ke?
    Berjaya ke Najib mentarbiah isterinya

    Kalau sekadar nama Islam
    tapi jauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh dari berakhlak Islam
    tak bawa ke mana-mana pun

    Mungkin pesara kerajaan bekas pengetua ini tak pernah mendengar perkataan munafik dan munafik
    Menyokong pemenrintah membabi buta

    kasihan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tok tak berani sangat nak berhujah tentang agama Islam ni, Tok sedar ilmu agama Islam yang ade pade Tok ini cume ibarat mencelupkan tangan ke dalam lautan, air laut yang setitis jatuh dari hujung jari itu lah sahaje ilmu agama Islam yang ade pade diri Tok.

      Tok cume nak sentuh sikit tentang menterbiah kan si isteri tu, siapelah kite nak masuk campur tentang hal rumah tangge orang lain.

      Negara Arab Saudi di perintah oleh raja Islam dan negara itu juge mengamalkan undang2 dan hukum2 Islam - sejauh manekah kemuliaan keluarga dan kaum kerabat di raje ini?

      Bab pemerintah ni, Tok tak berani nak komen, sebalik nye marilah kite same2 melihat dan memperbandingkan buruk baik nye pemerintah di Kelantan dengan negeri2 yang lain di perintah oleh BN - tapi jangan ketingalan negeri P Pinang dan Selangor......

      Padam
    2. Tok

      Islam tak diturunkan kepada orang PAS sahaja. Ianya juga diturunkan kepada Islam UMNO dan Islam PKR dan Islam DAP. Satu ayat pun tak terlebih dan tak terkurang.

      Tok berani menulis tentang politik tapi TOk mendakwa tak berani nak komen tentang bab pemerintahan. Peliknya seperti mengupas kulit kacang tapi membuang isi kacang tersebut.

      Jangan campur tentang hal rumahtangga orang lain? Mungkin bagus juga kita jangan campur tentang corak tadbir negara. Mungkin juga baik kita takyah campur tentang mengapa DSAI bertanding di Perak bukan di Permatang Pauh.

      Jangan separuh-separuhlah. Bikin pusing orang

      Padam
  5. Itu lah masalah yg terdapat pada mereka2 yang mengaku lebih islam dari orang lain dan sering menjatuhkan hukum kpd orang yg tidak sealiran fahaman politik mereka.Siapa kita nak menentukan dosa pahala dan syurga neraka (kecuali dajjal laknatullah pada akhir zaman) Adakah memudaratkan negara dan rakyat jika Rosmah tak bertudung? Soal dosa Najib adalah diantara dia dgn Allah jika dia gagal mendidk isteri dan anak-anak. Jangan lupa kita juga tak terlepas jika kita juga gagal mendidik keluarga kita. Semoga dilindungi Allah agar kita tak tergolong dalam kesesatan dajjal

    BalasPadam
    Balasan
    1. gembira dengan ulasan anon 11.03ptg

      Rasanya, kalau isteri pork nik ajis tak bertudung, pengikut UMNO akan diam sahaja ke?

      Sedangkan DSAI didakwa didalam sebuah video juga teruk dikritik, Najib gagal mentarbiah isteri bertudung tak boleh dikritik?

      Adakah kita ambil hukum separuh-separuh?

      Padam
    2. Dah Panggil ulamak tentu lah kalau isteri dia x bertudung , bukan setakat org UMNO aja , org PAS pon bising. Apa hal, kalau Melayu x pakai tudong tu kafir ke..sama besar ke dosa nya dgn meliwat. Jgn nampak kuman di seberang laut saja. Naik berbulu teliga aku dengar pasal Rosmah x pakai tudong. Cari lah modal lain ..keluarga kamu semua nya tutup aurat ke ? Kalau pakai tudong Tapi seluar ketat n baju T atas pusat , apa ke bendanya. Islam bukan kat tudong saja kawan..pelacur pon masuk syurga ALLAH..

      Padam
  6. kepada Anon 1053

    saudara mengatakan Pork Nik sebagai ulama (sila rujuk ayat pertama saudara).Maka, jika saudara mengakui bahawa Pork Nik adalah ulamak, mengapa saudara menentang ulamak?

    Tak takut ke menentang ulamak yang dinyatakan sebagai Pewaris Nabi?

    Terima kasih atas perakuan saudara


    Saudara memperakui perbuatan seseorang sebagai meliwat. Adakah saudara bersdia menjadi saksi di Mahsyar bahawa anwar telah melakukan liwat? Pada sekian waktu dan sekian tempat? Sanggup menanggung pertanyaan dari Allah berkaitan perbuatan liwat tersebut?

    Tahniah atas keberanian saudara

    BalasPadam

, , , ,