Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, Oktober 10, 2012

Kenape Melayu wajib pertahankan negeri Perak..........


Tok agak dah lame juge tak masuk blog. Masalah nye bukan nye ape cume tentang 'broadband' selame ni memang Tok pakai broadband - tibe2 hilang je pancaran nye di kawasan Tok. Broadband langsong mati tak leh pakai. Jadi Tok terpaksa pule mohon kat Telekom untuk pasang kan talian streemix.

Tok terpaksa tunggu lame sikit sebab di rumah Tok tak de talian telepon, make terpaksa kena pacak dua tiga batang tiang untuk sambung wire dari jalan raya ke rumah Tok. Alhamduliilah sekarang semua nye dah beres. Tok pun dah boleh berbelog semule.

Untuk permulaan, sekali lagi Tok nak berpesan kepade semua anak2 cucu2 Tok sekelian. PRU13 nampak nye dah hampir sangat nak tibe. Make kite semua mestilah bersedia untuk mempertahan kan negeri Perak dari di cerobohi oleh musuh2 kite iaitu tidak lain tidak bukan dari Pakatan Rakyat.

Sayogia di ingatkan tentang ape yang pernah berlaku pade atau selepas PRU12 yang lalu. Kita telah 'di jajah' oleh Pakatan Rakyat yang di dalangi oleh DAP. Pada mase tu boleh lah di katakan melayu sudah hilang kuasa.

Sekarang cube kita tatapi carta pemerintahan di Perak semasa kita di jajah. Walau pun kite mempunyai Menteri Besar Melayu, tetapi malang nye hampir semua jawatan EXCO Negeri nye di kuasai oleh bukan melayu. Dari jumlah besar nye 10 orang cume terdapat 3 orang sahaja yang melayu, 1 dari PAS dan 2 dari PKR.

Tidak kah orang2 melayu terfikir bahawa negeri Perak sudah di kuasai sepenuh nye oleh orang kafir? Cube anda semua terfikir jika perkara ini berlaku di persekutuan iaitu dalam kerajaan pusat, ape akan jadi kepada kaum melayu. Perkare sedemikian tidak mustahil akan berlaku dalam pemerintahan negara. Sebab nye ianye sudah pun berlaku di negeri Perak.

3 ulasan:

  1. Masalahnya ramai Melayu yang tak nampak atau buat2 buta. Mereka ni tak pernah rasa macamana kerja di syarikat yg dikuasai bangsa asing jadi memang tak tau sikP sebenar bangsa ni bila mereka ada kuasa. Jgn perjudikan nasib masa depan melayu di bumi bertuah ini

    BalasPadam
  2. Allah masih sayangkan orang melayu lalu diberikan contoh kepada kejadian negeri perak ini supaya kita berfikir, bahawa inilah yang akan terjadi sekiranya mereka mengambil Putrajaya.

    BalasPadam
  3. Nak buat maam mana kebanyakan Melayu dari PAS PKR telah membutakan hati nurani mereka akibat tercium bau syurga Nik Aziizz. Banyak juga diantara ahli mereka ini berpendapat kenapa perlu naik dacing (bersama BN)untuk di timbang sedangkan untuk kesyurga cuma perlu bersama PAS , tak perlu susah payah pangkah bulan atau roket atau bulan pecah dua , konfem syurga.


    BalasPadam

, , , ,