Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, Julai 11, 2012

PRU 13 Pakatan Rakyat tawan negeri Perak?



Tok yakin rakyat negeri Perak tidak mudah terpedaya dengan ceramah2 Pakatan Rakyat terutame nye PAS. Rakyat negeri Perak sedo sesangat tentang kedudukan bilangan EXCO negeri semase negeri Perak di perintah oleh PR. Kalau sekali pandang pun kite dah boleh tahu siapa yang sebeno nye lebih berkuasa di negeri Perak.
 Tok mintak semua peratikan muke2 EXCO negeri Perak ni, berape kerat aje yang melayu nye? Tok tak dapat bayangkan ape yang akan berlaku jika sekira nya PR dapat terus berkuasa di negeri Perak. Tentang mane yang orang2 PAS boleh kate pemerintahan PR tu baik dan sesuai bagi memerintah negeri Perak.


Cube le kita bayangkan pule bila perkara yang sedemikian berlaku pule di peringkat persekutuan. Walau pun PM nye melayu tapi semua jawatan2 menteri yang penting di pegang oleh kaum mate sepet ni ape akan jadi kepada nasib orang2 melayu.


Yang kat atas ni pule ade sedikit cerita tentang negeri P Pinang. PAS banyak membantu rakan2 nye dari PKR dan DAP untuk menawan P Pinang, malang nye PAS di anjing kurap kan oleh DAP. Tidak ade sebab kenape DAP tidak mahu masuk kan PAS ke dalam EXCO negeri tu. Kerana PAS ade se orang ADUN nye yang layak.

Kepade para penyokong PAS sedo le sikit tentang perangai buruk pemimpin2 DAP dan PKR ni. Jangan salahkan sesape bila kerajaan PR tumbang di negeri Perak. PR negeri Perak tumbang kerana dua orang ADUN PKR dan seorang ADUN DAP lompat keluar PR.

Same ade tiga orang tu di rasuah atau tidak itu tidak penting, yang nyata mereka tu dah khianati PR. Yang terima padah nye MB PAS dan penyokong2 PAS. Tok tak pelek bila tiga ADUN tu lompat keluar. sebab nye yang sorang tu DAP dan yang dua lagi tu memang berasal dari keturunan UMNO yang dah terbuang.

Tok yakin sesangat pada PRU 13 akan datang ni orang2 melayu tidak akan mengulang lagi kesilapan yang di lakukan pada PRU 12 yang lepas.

7 ulasan:

  1. Jangan lupa ADUN Malim Mawar Keshvider Singh juga keluar DAP menjadikan BN 31 Fuckatan 28. Insya Allah BN tetap memerintah Perak kerana Allah swt tidak akan membenarkan puak khawarij, munafiq dan kapir harbi merosakkan bumi Perak sekali lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tok telupe pule tentang ADUN Malim Nawar ni, terima kasih kerana ingatan tu.

      Padam
  2. tapi ramai dikalangan depa ni tak sedar2.. pelik betul otak taksub membabi buta demi dap.. gila..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi pade pandangan Tok dah ramai melayu yang di ateh pago dah melompat kat sebelah kite.

      Padam
  3. erikut adalah sedikit fakta dari PRU12 untuk kerusi-kerusi DUN negeri Perak yang membentuk kerajaan Perak hari ini.

    Seramai 848,229 pemilih atau 71% dari 1,196,160 orang pengundi berdaftar telah membuang undi pada hari tersebut. BN yang berkempen dengan satu gabungan sah dan satu manifestasi, telah memperoleh 404,106 atau 47.64% undi manakala parti-parti pembangkang ( Pakatan Rakyat belum wujud semasa hari pilihanraya ) memperoleh 52.36%.

    Dari undi-undi kepada calon-calon BN, calon-calon UMNO memperoleh 243,981 undi atau 60.37% dari keseluruhan undi untuk BN dan 28.76% undi dari keseluruhan undi rakyat Perak.

    Berbanding TIGA PEMBANGKANG DENGAN IDEOLOGI BERBEZA, calon-calon DAP memperoleh 188,484 undi atau 22.22%, PAS sebanyak 135,034 undi atau 15.92% manakala PKR memperoleh sebanyak 120,605 undi atau 14.22% undi.

    Dengan memiliki seramai 560,690 pengundi Melayu berdaftar atau 46.87% dari keseluruhan senarai pemilih, dikirakan seramai 392,500 orang pengundi Melayu telah keluar mengundi. Juga dengan mengambilkira bahawa 70% pengundi Cina memilih untuk tidak mengundi BN, dikirakan bahawa bilangan pengundi Melayu yang memangkah calon UMNO adalah antara 58% hingga 62%.

    Dengan satu ideologi mewakili portion terbesar dari ketiga-tiga gabungan berbeza ideologi, bukankah BN yang berhak memerintah. Gabungan PR tidak diketahui para pengundi pada masa mereka memilih, kerana rakyat ditipu hidup-hidup. Siapa orang DAP yang mahukan PAS dan tiada orang PAS yang berkenan dengan DAP. Tetapi mereka terpaksa hipokrit antara satu sama lain.

    Pudar harapan untuk mereka memperoleh undian seperti sebelum ini jika pilihanraya DUN diadakan. Bukankah pemerintahan telah kembali kepada kumpulan yang berhak?

    Tambahan lagi Nizar menyebut, "saya dipilih rakyat" hingga lupa bahawa Sultan Azlan yang memilihnya. Undi untuknya di Pasir Panjang tidak sampai 5 angka. Exconya dipilih rakyat? Penipu. Bukan rakyat memilih exco. Ngeh dan Nga yang mencaturi.

    Kecacatan Pakatan Rakyat Perak lah yang meruntuhkan penguasaan mereka 10 bulan di negeri itu akibat "PAS dikahwinkan dengan DAP tanpa DAP memeluk Islam".

    artikel teman 7 feb 2009

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tok ucap terima kasih atas ulasan yang sangat bernas dari ipohmalay ni. Tok haraf orang melayu Perak jangan ulangi kesilapan PRU12 yang lalu.

      Tok juge yakin kali ni kite boleh menang dengan majoriti yang lebih besar.

      Padam
  4. ate tok gajah... teman mintak maap bebenor pasei lambat bebenor teman linkkan blog mike... teman dah link dalam bloglist sahabat baru teman... selamat berkenalan...

    BalasPadam

, , , ,