Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, April 21, 2012

Kebal sangat ke UMNO ni ?????

PRU12 telah memperlihatkan kekuatan barisan Pakatan Rakyat. PKR parti yang di anggotai oleh berbagai kaum telah mengatasi rakan2 nye dengan memperolehi 18.45%, PAS juga tidak kurang hebatnye dengan memperolehi 14.05%, ianye di ikuti pula dengan kehebatan parti DAP majoriti penyokong kaum cina dengan 13.72 %.

Pada keseluruhan nye PR telah berjaya meraih sokongan yang bersar sebanyak 49.71%. Kejayaan PR ini hampir menumbangkan kerajaan BN. Tetapi dengan berkat kekuatan semangat kaum melayu/Islam kerajaan BN terselamat dari di timpa bale bencane yang sangat buruk.

Ada beberapa fakta yang menyebab kan kebangkitan PR secara mendadak ini. Pertama pergolakan kepimpinan dalam UMNO. Kedua penghijrahan kaum cina yang busuk hati pergi menyokong DAP sebulat suara.  Ketiga kerjasama antara PAS, PKR dan DAP.

Setelah lebih kurang 3 tahun telah berlalu, UMNO telah berjaya pulih kembali seperti sedia kale bahkan ianye telah semakin mantab dan bertambah kukuh. Orang2 melayu/Islam yang menyokong PR sudah sedar di atas kesilapan mereka. Kini mereka sudah kembali semula kepangkuan UMNO.

Memang jelas dan nyata pakatan antara PAS, PKR dan DAP tidak jujur dan iakhlas. PAS dengan cara pemerintahan nye tersendiri di Kelantan, DAP pule menganjing kurapkan PAS di P Pinang, Kedah kacau bilau berterusan hingga kini, Selangor kucar kacir dan terumbang ambing. Beginikah caranya kerajaan PR memerintah?

HanyaUMNO berjaya mempertahankan kedaulatan negara. UMNO telah banyak membuat perubahan dalam memajukan kaum melayu/Islam. Hanya melayu yang busuk hati dan buta tuli sahaja menidak nidak kan usaha2 kejayaan UMNO. Dengan sokongan padu orang2 melayu/Islam UMNO akan tetap kebal se lama2 nye.

1 ulasan:

  1. itu undi protes bro..mcm aku dulu, aku undi PKR pada PRU12 sebab aku tak puas hati dgn Pak Lah dan kabinet dia..dgn flip flop dia..dgn lembik dia..
    tapi lepas ni aku undi BN balik. PR memang tak boleh harap!

    BalasPadam

, , , ,