Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Januari 19, 2012

Harafkan Pagar, Pagar Sudah Makan Padi ...........

Parti Tuan Guru sudah hampir tinggal nyawa2 ikan. Ini lah dosa besar PAS kerana sanggup bersengkokol dengan PKR dan DAP. Tuan Guru bukan nya tidak tahu siapa itu PKR dan siapa itu DAP. PKR terdiri dari kumpulan taik yang telah terbuang dari UMNO. Sekarang Tuan Guru baru sedar apabila sudah mula terpalit dengan taik2 ini.

DAP yang berketurunan dari darah daging parti komunis tidak pernah mahu iktirap agama Islam. Boleh juga di anggapkan Islam itu musuh komunis atau lebih tepat komunis itu musuh Islam. Seperkara yang sangat pelik ialah tentang kesanggupan Tuan Guru bersengkokol dengan DAP, dan ini lah padah nya. PAS telah menerima 'kemaluan' besar.

Sebenar nya bukan sahaja DAP, tetapi PKR juga tidak mahu PAS menerajui portfolio Agama Islam di Selangor. Mereka anggap PAS tidak layak menerajui portfolio kerana PAS akan menghuru harakan pentadbiran negeri Selangor yang di kuasai oleh DAP.

Dato Hasan sanggup bersuara lantang kerana beliau mahukan di pecat keluar dari PAS. Beliau tidak boleh keluar sesuka hati kerana sumpah 'bai'ah' PAS yang mengikat pemimpin2 nya. Pemimpin2 PAS terpaksa pecat Dato Hasan, jika tidak kepala pemimpin2 PAS akan kena 'ketuk' oleh pemimpin2 PKR dan DAP.

Sekarang Dato Hasan akan lebih bebas untuk bersuara tentang Islam. Jika beliau masih berada dalam PAS segala gera geri nya akan sentiasa di bawah kawalan PKR dan DAP.

Benarkah PAS memperjuangkan Islam? Jawapan nya memang benar, tetapi di bawah kawalan ketat DAP dan barua nya iaitu PKR. Soalan kedua, Sanggup kah anda semua pencacai2 dan penyokong2 PAS menerima hakikat ini?


1 ulasan:

  1. harapkan pegar, pegar makan padi. bukan pagar. pegar itu sejenis burung. pagar mana boleh makan. burung pegar je yang makan padi

    BalasPadam

, , , ,