Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Disember 22, 2011

Berjuang untuk lepaskan sumpah "bai'ah" ..................

Dato Hasan Ali sedar bahawa perjuangan PAS sudah tersasar jauh, DAP dan PKR bukan rakan kongsi PAS yang sesuai. DAP dan PKR lebih banyak mendatangkan keburuk kan terhadap PAS. PAS sudah tercemar kerana kehadiran DAP dan PKR.

DAP tidak pernah menyetujui perjuangan PAS untuk menegak kan negara Islam dan menjalankan pemerintahan mengikut undang2 Islam sepenuhnya. Apa yang di suarakan oleh pemimpin DAP hanya penentangan se mata2 terhadap perjuangan Islam PAS.

Akhirnya, Tuan Guru Nik Aziz dan rakan2 nya terpaksa tunduk dan akur kepada kehendak DAP dan gugurkan perjuangan Negara Islam nya. Kini ia digantikan dengan Negara Kebajikan pula. Dato Hasan Ali dan pemimpin2 atasan lain termasuk Tuan Guru juga sedar bahawa penyokong2 PAS kecewa dan tidak puas hati terhadap perjuangan PAS.

Tindakan Dato Hasan Ali 'bersuara' melawan arus ini se mata2 untuk memberi kesedaran kepada pemimpin PAS. Malang nya Dato Hasan Ali telah 'dipalu' ber tubi2 oleh pemimpin PAS. Dato Hasan Ali sebenarnya sudah bosan dengan pemimpin2 PAS yang sukar menerima teguran dan tunjuk ajar.

Jika tidak kerana 'sumpah bai'ah' pasti sudah lama beliau keluar tinggalkan PAS. Kini beliau hanya tunggu masa untuk di pecat. Persoalan nya, sanggup kah PAS memecat Dato Hasan Ali? Jawapan nya mudah saja : TIDAK. Dato Hasan Ali akan terus berada dalam PAS dengan keadaan yang sentiasa di tekan dan di hentam.

4 ulasan:

  1. Sumpah bai'Ah' taik kuching apa, mcm tu, sumpah songsang, mcm tu, x bolih pakai, pemimpin Pas yang nak keluar Pas, bolih keluar, jangan jadi sumpah itu sebagai alasan, semua tu bohong sahaja, semata-mata untuk menjaga kekuatan Parti, tidak ada kena mengena dgn Islam & keluarga serta isteri, bertaubat lah, wahai orang Pas, semasa nyawa masih dibadan.

    BalasPadam
  2. Bersumpah dgn Pas kau org jaga..
    Bersumpah untuk menjaga Agama Allah kau org langgar.
    Mana satu yang kau org taat..
    Bersumpah parti hampas tu hanya alasan mengaburi mata,nafsu sarakah pemimpin kau org sj..
    Buat apa di taat...
    bodoh punya alol Pas

    BalasPadam
  3. keluar je la Dato'. sumpah baiah tu ngarut je. banyak lagi perkara penting lain harus difikirkan selain baiah tu. cadangan saya keluar kalau tak nak join UMNO yang didakwa kafir oleh totok PAS jadi je calon BEBAS senang citer.teruskan perjuangan anda. kalau setakat baiah yg tah sah ke tidak tu anda sudah goyah tak payah lah bercakap soal perjuangan lagi.

    BalasPadam
  4. Moga ade yg mula membaca Al-Quran Surah Al-Fath ayat akhir (48:29) -
    [29]
    Nabi Muhammad (s.a.w) ialah Rasul Allah; dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri (umat Islam). Engkau melihat mereka tetap beribadat rukuk dan sujud, dengan mengharapkan limpah kurnia (pahala) dari Tuhan mereka serta mengharapkan keredaanNya. ... hingga akhir ayat.

    Petikan dari - http://www.alquran-melayu.com/48-al-fat-h/

    Moga ALLAH Membuka hati umat Islam Malaysia utk bersatu demi masa depan anak cucu kita.

    AMIN.

    BalasPadam

, , , ,