Facebook Atuk Banjar Masin

Selasa, Februari 08, 2011

PRK N27 DUN Merlimau, Melaka.


PAS harus berundur dari bertanding di PRK N27 DUN Merlimau, Melaka. Saranan Tok Gajah ini harus di ambil perhatian berat oleh semua pemimpin2 dan pencacai2 PR. Ada banyak sebab mengapa PR harus berundur.

Pertama, DUN Merlimau kubu kuat BN di mana penduduk nya terdiri dari lebih 60% melayu/Islam. PAS harus mengerti bahawa kaum melayu/Islam sudah menolak PAS secara total. Ini telah terbukti dalam PRK DUN Tenang dimana PAS kalah teruk walaupun berbagai muslihat yang di gunakan untuk menawan hati pengundi2 melayu/Islam.

Kedua, Merlimau ada lah kawasan yang sedang membangun pesat dengan berbagai2 pembangunan. Pendek kata, tidak ada apa2 langsung isu2 yang boleh dibangkitkan oleh PAS untuk mem buruk2 kan kerajaan BN.

Ketiga, BN banyak kehilangan majoriti nya pada PRU12 kerana isu2 dalaman parti, kini isu2 itu semua nya sudah selesai. PAS jangan haraf boleh mendapat sokongan 'durian runtuh' seperti dalam PRU12 yang lepas.

Keempat, BN sudah mantap di bawah pimpinan Dato Seri Najib Tun Razak, kejujuran dan kebijaksanaan nya sudah mengambalikan sokongan dari pengundi2 kaum cina dan india.

Kelima, PKR sedang dilanda berbagai krisis dalaman berhubung pucuk pimpinan parti hinggakan ramai pemimpin2 PKR sudah hilang kepercayaan terhadap parti nya sendiri dan bertindak keluar parti PR.

PAS  lebih baik berundur secara terhormat dari bertanding melawan BN, tidak perlu PAS membazir wang ringgir, masa dan tenaga. PAS sendiri memang sedia maklum tahu bahawa parti itu langsung tiada harapan untuk menang. Silap2 gaya calun PAS akan hilang wang pertaruhan nya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,