Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, November 13, 2010

Kemana hala tuju Pakatan Rakyat?


Sudah terbukti nyata bahawa PAS semakin kehilangan sokongan dari kaum melayu. Ini telah terbukti di dalam negeri Kelantan yang di perintah PAS. Manik Urai dan Galas sudah menjadi batu tanda keruntuhan PAS. Kaum melayu sudah mula sedar bahawa perjuangan PAS sudah jauh tersasar dari perjuangan asalnya - iaitu membela Islam.

Rakan kongsi PAS dalam PR iaitu DAP dan PKR juga semakin hilang sokongan dari kaum melayu. PKR pula semakin mereput dengan sendirinya. Pemimpin2 nya berkelahi bercakaran macam kucing dengan anjing kerana merebut kuasa. Penyokong2 nya pula sudah meluat dengan gelagat buruk pemimpin2 nya. Ramai yang sudah hilang kepercayaan dan kembali menyokong UMNO.

Image PKR sudah terlalu buruk dari pandangan kaca mata rakyat terutamanya penyokong2 dari kaum bukan melayu. Pemimpin2 dari kaum bukan melayu memang tidak ada peluang untuk merebut jawatan2 yang agak tinggi dalam pimpinan parti. Semuanya di monopoli oleh pemimpin melayu. Dengan secara tidak langsung penyokong dan ahli2 dari kaum bukan melayu juga sudah hilang kepercayaan terhadap PKR.

Pakatan Rakyat bukan parti yang mampu menerajui negara. Pemimpin2 nya yang terdiri dari PAS, PKR dan DAP tidak sehaluan. Mereka berlainan fahaman dan idealogi nya dalam mentadbir parti masing2. PAS dengan agenda Islamnya, DAP dengan agenda kaum cina nya dan PKR pula tidak berapa jelas perjuangan nya. Mereka hanya boleh bersatu ketika menghadapi PRU atau PRK sahaja.

Dalam tiga gabungan parti ini, PAS yang paling bodoh - 'bodoh telur', ba??ng masuk kedalam syok2, telur tertinggal di luar ter katong2. - bodoh punya telur.
Kebodohan PAS ini terbukti di P Pinang. Semasa menghadapi PRU-12, PAS bermati matian menyokong DAP dan PKR kunun atas dasar Pakatan Rakyat. Setelah P Pinang berjaya di tawan oleh Pakatan Rakyat, DAP dan PKR berkuasa memerintah. Malang sungguh PAS yang mendapat satu kerusi DUN telah di sepak keluar gelanggang.

PAS benar2 telah dianjing kurap kan oleh DAP dan PKR. Pemimpin2 PAS memang bodoh dan dungu. Berlainan pula halnya di Kedah, DAP telah mendapat tempat istimewa di Kedah. DAP berupaya mendapat tempat di Kedah.

1 ulasan:

  1. Kebodohan PAS lebih ketara bila tok guru nyanyuk mereka berputar-putar fatwa semata-mata hendak menghalalkan apa yang dibuat DAP....

    Hasrat Nik Aziz untuk melihat UMNO berkubur begitu ghairah sekali sehingga sanggup menjadi keldai tunggngan si Anwar Al juburi dan taat setia menjadi anjing salakkan Lee Guan Eng-DAP..

    Dek kerana terlalu yakin dengan ungkapan Lee Kuan Yew bahawa PAS akan berkuasa, Nik Aziz sanggup menggondolkan hutan-hutan balak di Gua Musang untuk memberi laluan kepada taukey-taukey Cina dari Singapura membuka projek sayur besar-besaran sehingga mengkhianati masyarakat Orang Asli di Lojing....

    Matlamat utama PKR adalah untuk memastikan Anwar Al Juburi menjadi PM, bebas dari hukuman kerja-kerja 'liwat' dan dapat membalas dendam terhadap musuh-musuh politiknya dalam UMNO..

    Matlamat utama PAS semata untuk melihat UMNO berkubur, memadai dengan diberi kuasa memerintah Kelantan dan Kedah oleh DAP... yang lain-lain biarlah DAP berkuasa.. yang untungnya DAP yang bakal merubah segala hak-hak orang Melayu-Bumiputera bila berkuasa dengan bantuan Melayu-Melayu pengkhianat dalam PAS dan PKR...

    Itulah hala tuju sebenar Pakatan Rakyat.....

    BalasPadam

, , , ,