Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Julai 30, 2010

Melayu tiada lain pilihan - BERSATU

Kini melayu sudah berada ditahap retak seribu, menunggu masa untuk pecah hancur berderai. Sudah tiba masa nya melayu berfikir secara matang, ketepikan fahaman politik buat sementara. Sebenarnya melayu sedang dihimpit oleh cina dan india. Mereka sedar, dengan cara menghimpit melayu ini mereka pasti mengaut keuntungan besar. Kenaik kan harga barang2 dan perkhidmatan adalah berpunca dari perbuatan kaum yang busuk hati ini.

Sebelum harga gula dinaik kan kita sangat sukar mendapat bekalan gula, membeli dadah lebih mudah dari membeli gula. Apabila harga gula dinaik kan dengan tiba2 sahaja gula ber lambak2 dimerata kedai dan pasar raya. Sekarang kalau nak beli satu kontenar pun boleh. Bangsa haram jadah ini lah sebenarnya yang lebih berkuasa dari kementerian perdagangan.

Kini melayu sudah terlalu lemah, sudah hilang suara. Kita tidak boleh bersuara ikut sesuka hati lagi. Bersuara untuk membela bangsa sendiri pun tidak boleh, pasti akan mendapat tentangan hebat dari kaum bukan melayu terutamanya cina. Mereka menuduh kita perkauman.

Kaum bukan melayu ini sedar bahawa melayu sangat memerlukan bantuan dari mereka untuk berkuasa, itu sebab mereka dengan sombong bangga menaruh harga yang sangat tinggi untuk mendapat sokongan nya. Kerajaan terpaksa tunduk dan akur kepada segara kemahuan nya. Akhirnya kita sendiri yang akan merana hingga ke anak cucu cicit.

Sikap kaum cina ini sangat buruk, sekarang mereka sudah menguasai ekonomi negara sepenuhnya, kini mereka cuba pula menguasai politik pula dan akhirnya memerintah negara.

Penyokong2 PAS harus sedar bahawa kaum cina menyokong PAS bukan kerana perjuangan PAS. Mereka menyokong PAS se mata2 mahukan PAS menyokong mereka. UMNO bukan nya baik sangat, begitu juga dengan PAS atau mana2 parti lain. Se buruk2 UMNO mereka semua nya melayu dan beragama Islam. Se baik2 DAP mereka semua nya cina kafir 100%.

Cina dan india boleh tinggal kan MCA dan MIC, mereka bersatu dalam DAP. Mereka sedar inilah caranya untuk melemahkan melayu. Jika pemimpin2 PAS terus angkuh dan berdegil untuk terus bersama DAP, tinggalkan PAS. Marilah kita semua bersatu dalam UMNO.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,