Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Ogos 02, 2009

Siapakah yang sebenarnya menentang ISA?

Tok sedih tengok penentang2 ISA yang kena tangkap ni. Sebeno nya apa kah tujuan nya berdemo ber ia2 sesangat ni?

Dah kena tangkap apa macam? Kan ke dah jadi monyok muke tu? Sian. Ape tok boleh buat, dah mike itu bongok.

Tengok cina dan india, ade deme nak berdemo. Yang ada pun pemimpin deme yang sentiasa menghasut melayu berpecah-belah dalam politik - supaye kuasa politik melayu hancor lebo.

Cucu tok yang dah kene tangkap ni, tok tak leh buat ape2, cume doakan selamat aje. Kalau dia niagae dah tentu rugi tak dapat niagae dua tiga ari, kalau student atau korje gomen lagi teruk. kalau ade tanggungan ibubape dan anak-bini lagi tambah terok.

Itule lain kali jangan ikut deme yang bongok berdemo tak tentu pase itu. Jangan cari naaeh.

10 ulasan:

  1. APA PEKDAHNYA MENYERTAI PERHIMUNAN ISA? adakah rakyat benar-benar kesah pasal ISA ni? atau pemimpin pembangkang yang mempergunakan rakyat untuk melaksanakan dasar dan matlamat mereka? Tentunya jawapannya adalah RAKYAT DIPERGUNAKAN...

    anakmuda
    http://ohpolitik.blogspot.com

    BalasPadam
  2. MMG BONGOK BAGI SESIAPA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN TERBONGGOK SEKALI DARIPADA ANWAR IBRAHIM DAN PAKATAN RAPUH & TAK GUNA ITU.

    MEREKA SEPATUTNYA BERJUANG UNTUK RAKYAT, BUKANNYA RAKYAT YANG PATUT SUSAH-SUSAHKAN DIRI BERJUANG UNTUK MEREKA SEHINGGA DITANGKAP OLEH POLIS. MANAKALA MEREKA MASIH LAGI BOLEH DUDUK DIRUMAH BUKANNYA SEPERTI MEREKA YANG DITANGKAP ITU DUDUK DI DALAM JAIL.

    BalasPadam
  3. ye la selama...selama nie yang dok perintah malaysia dap....

    BalasPadam
  4. Tok!! teman setuju dgn tok ttg semangat perkauman itu penting, tapi teman tak setuju beno dengan sikap perkauman org UMNO yg melampau.

    Bukan ke pemimpin UMNO yg setuju terima deme ni jd sebahagian dari warga negara kita, takkan sekarang bila dah tak dpt sokongan kita bising2 pulak.

    UMNO dah meracau, bila kuasa yg dia pegang selama ini dah hampir nak terlepas, jgn tuding jari kat org, tapi lihatlah kesilapan yg dibuat UMNO selama 50 thn.

    Dulu Melayu kuat sbb katanya 80% melayu sokong UMNO, tapi sekarang dah terbahagi 2, apa salahnya.. kita ubah pulak lepas ni 80% bersama pakatan, tinggalkan UMNO 10 - 20% je, setuju tak lps ni UMNO jadi pembangkang, UMNO hanya 10-15 parlimen aje, ini utk memastikan Islam dan Melayu terus kuat di Malaysia.

    BalasPadam
  5. Politik ni relatif tok, isu perkauman ni boleh terpalit balik pada UMNO, saya membayangkan, bagaimana jika pengundi yg mengundi pakatan mengundi BN dan pengundi yg mengundi BN mengundi Pakatan, pasti keadaan sebaliknya berlaku, waktu itu apa jawapan yg akan diberi UMNO. Boleh percaya ke MCA dan Gerakan tidak akan berperangai seperti DAP, bagi saya UMNO, DAP, Gerakan dan MCA sama aje tok.. kalau DAP berkenan nak masuk BN lagi saya seronok, biar tinggal PAS dan PKR ja.. doalah DAP masuk BN.

    BalasPadam
  6. no brain leaderOgos 07, 2009 2:42 PG

    This is nonsense la. Malaysia is doing nonsense as usual. It is a nonsense country now.

    BalasPadam
  7. Bodoh punya melayu babi……….

    Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

    Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

    Get out from Sabah and Sarawak la!

    Bodoh melayu babi!

    BalasPadam
  8. I was right all along:

    PAS is double faced! It wants a Taliban styled Islamic state, in a dynamically multicultural Malaysia! Pathetic!

    PAS extremists want to be primitive Taliban power maniacs enforcer; go ahead. But move to Taliban land or Saudi Arabia!

    Tony Pua and Ronnie Liu is right on - DAP and PKR better not betray liberal or ex-Muslims!

    Thank God; I am saved from this Taliban evilness!

    BalasPadam
  9. low class mentalOgos 07, 2009 3:15 PG

    That is why malay is the most arrogant, corrupted, racist and terrorist race in the world. To the world population, malay is only a minority. And yet, still keep on talking about Islam, Muslim, Syariah law. Shame on you!

    BalasPadam
  10. I.S.A=TAHAN TANPA BICARA..ADAKAH ITU ISLAMIK??PADAHAL DI PADANG MAHSYAR PUN KT DISOAL JAWAB DAN DITIMBANG AMAL..ITU DI HADAPAN ALLAH S.W.T YG MAHA MENGETAHUI!!..I.S.A???ADAKAH KERAJAAN MALAYSIA LEBIH MENGETAHUI SESUATU DARIPADA ALLAH S.W.T??DEMI ALLAH AKU ANGGOTA F.R.U..TAPI AKU X PERNAH SETUJU DENGAN SEGALA TINDAK TANDUK UMNO YANG MGGUNAKAN KAMI SBG BENTENGNYA DEMI MEMPERTAHANKAN KUASA ZALIMNYA..DOAKU,SEMOGA SUATU HARI NANTI,PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH DAN MEMBEBASKAN KAMI DRPD MENJADI ALAT KEPADA UMNO/BN..INGATLAH,ALLAH AKAN SENTIASA BERSAMA ORG2 YG BENAR..

    BalasPadam

, , , ,