Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Julai 20, 2009

DUN Perak bubar - Jangan Pisang berbuah dua kali

Inilah bekas barisan EXCO yang dibanggakan oleh PAS

Orang melayu harus sedar apa yang sedang berlaku ditanah tumpah daranya hari ini. Apa yang telah berlaku di negeri Perak harus dijadikan teladan yang patut di insafi oleh orang melayu.

Gambar carta bekas Exco negeri Perak di bawah kununnya pemerintahan PAS ini adalah contoh cara dan gaya Pakatan Rakyat memerintah jika mereka berkuasa.

Apa sangat yang hendak dibanggakan oleh PAS sehingga ada yang sampai mahu bunuh diri dikala kerajaan PAS Perak ini runtuh. PAS nampak sangat ber sungguh2 mahu kembalikan kuasa pemerintah PAS di Perak ini. Sedangkan jika kita lihat pada mata-kasar sahaja bilangan pecahan kaum yang berkuasa sudah ketara tidak seimbang.

Adakah orang melayu Perak gembira melihat cuma ada 3 orang melayu berbanding 7 orang bukan melayu yang memerintah negeri Perak?

Perak telah terselamat kerana DAP tidak ada calun nya dari keturunan melayu/islam, jika ada sudah tentu mereka akan meletak kan melayu(DAP) ini sebagai Menteri Besar Perak. PAS memang tidak akan menjadi pilihan DAP untuk memegang jawatan tersebut.

Di P Pinang pula mereka telah berkuasa 100%, malangnya PAS tersepak keluar dan dianggap tidak diperlukan.

Jika perkara seperti ini berlaku pada pemerintahan pusat (negara), pasti melayu akan tenggelam seperti melayu di Singapura.

Inilah yang dimaksudkan melayu hilang kuasa politik.

Niat DAP untuk menghapuskan kuasa politik melayu bukan perkara baru, ianya sudah mereka rancang semenjak negara belum merdeka lagi.

Oleh kerana kekuatan perpaduan melayu mereka telah gagal memecahkan kuasa politik melayu. Tetapi malangnya hari ini PAS dan PKR telah terpengaruh dengan DAP dan telah membantu DAP memecahkan kuasa politik melayu.

Orang melayu jika sayangkan kuasa politiknya harus tolak PAS dan PKR yang telah mengkhianati bangsa, agama dan negara.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,