Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Januari 02, 2009

JANGAN CURAH AIR DITEMPAYAN

tok hairan mengapa rakyat yg hidup mewah bersenang lenang menentang dan mengutuk kerajaan. tak rasa kalau lah si penentang2 ini pernah tinggal di negara2 jiran seperti Indonesia, Philipina, Myanmar atau Thailand, baru lah mereka sedar kan diri.

cuba perhatikan bertapa ramai nye rakyat dari negara jiran ini datang ke negara kita untuk cari makan tumpang kesenangan yg kita ada. ada yg sanggup bergadai nyawa dan yg paling ramai sanggup masuk kem tahanan jika tertangkap.

mengapa negara2 jiran ini tidak boleh maju seperti negara kita? jawapan nye, pemimpin2 mereka tidak bijak menguruskan negara mereka. rakyat nye pula sentiasa buat kacau tidak puas hati terhadap pemimpin mereka.

rakyat seperti ini lah yg akan menerima azab sensara sepanjang hayat hingga keanak cucu. - kufur nikmat.

di negara kita ini pun sudah ramai rakyat yg tidak sedar diri, tidak puas hati dan sentiasa mengharaf yg lebih lagi. ada yg hasat dengki melihat pemimpin menjadi kaya raya. dan cuba menjahanamkan pemimpin dan negara.

negara kita berbilang kaum, untuk melaksanakan Negara Islam memang agak sukar walaupan tidak mustahil. - cuba anda fikirkan, bagai mana kerajaan Pakatan Rakyat boleh menubuh kan sebuah negara Islam sedangkan DAP 100% anti Islam, PKR pula sentiasa di atas pagar. PAS harus sedar bahawa tindakan membantu DAP berkuasa sangat membahayakan agama, bangsa dan negara.

tok bukan anti PAS dan bukan juga penyokong UMNO. TAPI UMNO telah banyak berjasa kepada keluarga tok. tok juga nampak apa yg telah kerajaan lakukan untuk kemajuan agama, bangsa dan negara.

JANGAN CURAH AIR DITEMPAYAN BILA DENGAR GURUH DI LANGUT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,