Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Jun 11, 2015

Sanggupkah PAS menjilat air lior nye yang telah diludahkan .........?


Sebagai seorang muslim, Atuk sedikit sebanyak terase juge malu bila DAP ni beterusan menghentam PAS. Sepatutnya PAS sudah terselamat dari hentaman DAP setelah mengumumkan keputusan tidak lagi 'berkerjasama dengan DAP -makne nye PAS dan DAP dah putus hubungan same sekali.

Mutakhir ni DAP sekali lagi memalukan PAS kerana berdegil tidak mahu letak jawatan yang disandang PAS di dalam pemerintahan kerajaan DAP di Pulau Pinang.

Pade pendapat atuk mungkin PAS masih lagi bercadang mahu rujuk kembali diatas penceraian nye itu. Tu le, sebelum sebut talak kene berfikir panjang dulu, terlaja berjalan boleh berpatah balik, tapi jika sidah terlajak cakap - buruk padah nye.

Mungkin juga PAS cume cakap 'main-main' aje atau mahu 'gertak' aje supaya DAP tu sedar dan mahu insaf tidak lagi mengutuk PAS.

Malang nye PAS dah tersilap haribulan, PAS kene mahu ingat bahawe pemimpin2 DAP ni bukan nye calang-calang manusie, boleh dikatakan hampir kesemua nya mereke ni berasal dari darah yang berketurunan komunis - tak de ati perut.

Kini PAS cuma ada due pilihan - pilihan pertame terus kekal berseorangan tanpa bersengkokol dengan mana2 parti, pilihan kedue kembali bersengkokol dengan DAP.

Pade pandangan atuk, PAS lebih dipandang mulie dan bermaruah jika terus bersendirian. Jika PAS sanggup kembali bersengkokol dengan DAP make jatuh lah kemaluan PAS yang amat terbesar kerana sanggup menjilat air lior yang terlah diludahkan nya itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,