Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Jun 20, 2015

Mengapa umat Islam di seluruh dunia harus boikot semua hasil barangan dari tanah besar negeri Cina............?

Umat Islam terus tertindas di negara mana mereke hidup sabagai kaum manoriti.  Mereke di tindas serta di bunuh mengikut sesuka hati oleh orang kafir. Sekarang ini ianya sedang hangat berlaku di Myanmar dimana kaum Rokhinya Islam dibunuh dan di halau keluar berramai-ramai.

Mutakhir ni kedengaran pula penindasan umat Islam di negeri Cina. Mereka di larang sama sekali melakukan ibadah puasa, mereke juge dilarang beribadah di Masjid-masjid.

Atuk hairan juge mengapa umat Islam tidak mahu bersatu dan menentang perbuatan jahat oleh orang kafir ini. Sebenarnya jika umat Islam di seluruh dunia sanggup memboikot semua jenis barangan yang datang dari negeri Cina, atuk pasti bangsa kafir haramjadah ni tidak berani menindas umat Islam.

Malang nya, pusat tumpuan umat Islam seluruh dunia iaitu MEKAH sudah menjadi lambakan barang2 yang tidak bermutu dari negeri Cina. 

Jutaan umat Islam membeli barang2 dari negara Cina, sepatutnya barang2 dari negeri Cina diharamkan dipasarkan di mana2 Negara Islam. 

Ianya sangat perlu dilakukan untuk memberi pengajaran kepada orang kafir yang sentiase menindas umat Islam.


Mapim kecam China haram umat Islam puasa Ramadhan

MOHD AZMI ABDUL HAMID | 19 Jun 2015.

Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) mengecam sekeras-kerasnya tindakan kerajaan China yang telah mengisytiharkan pengumuman mengharamkan berpuasa pada bulan Ramadhan bagi kakitangan awam, pelajar dan guru di negeri Xinjiang iaitu negeri bahagiannya yang mempunyai populasi terbesar Muslim Uighur.

Keputusan itu samasekali tidak boleh diterima dan ia adalah suatu penindasan yang mesti dibantah bukan sahaja oleh setiap warga umat Islam, malah juga oleh komuniti dunia seluruhnya atas dasar hak dan kebebasan beragama.

Pengharaman itu dikuatkuasakan oleh kerajaan parti komunis China yang secara rasminya adalah kerajaan ateis yang mengarahkan semua restoran dibuka sepanjang Ramadhan seperti Notis yang dinaikmuat dalam sesawang Administrasi Makanan dan Ubatan China.

Dalam pengumuman yang dikeluarkan di daerah Bole dimaklumkan: "Dalam bulan Ramadhan dilarang berpuasa dan melakukan sebarang upacara agama".

Nampaknya setiap tahun pihak berkuasa China mengharamkan berpuasa dalam kalangan Muslim Uighur.

Akibatnya ketegangan etnik sering tercetus yang menyebabkan ratusan terbunuh dalam beberapa tahun yang lalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,