Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Mac 16, 2015

Momen DR M, Najib duduk semeja

Mohamad Fadli

Kelihatan Najib dan Dr Mahathir bertegur sapa di atas pentas namun kurang bersembang ketika duduk di meja makan


KUALA LUMPUR: Di sebalik laporan media pro pembangkang yang menggambarkan hubungan Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak tidak baik, namun kedua-duanya dilihat hadir bersama dan duduk bersebelahan dalam majlis penutup Le Tour de Langkawi (LTDL).

Selepas bersama-sama menyampaikan hadiah dan menyarungkan jersi kepada pemenang mengikut kategori masing-masing, Dr Mahathir dan Najib duduk semeja untuk menikmati jamuan yang disediakan oleh pihak penganjur.

Walau bagaimanapun, Najib dan Dr Mahathir yang bertegur sapa di atas pentas, kurang bersembang ketika duduk di meja makan.

Sebelum ini blog Dr Mahathir, chedet.cc tidak dapat diakses selepas beliau menulis mengenai dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan menyoal kredibiliti Najib.

Media juga melaporkan bahawa Dr Mahathir tidak menolak sekiranya kerajaan Barisan Nasional (BN) akan kalah dalam pilihanraya akan datang disebabkan oleh 1MDB dan Najib.

Dalam majlis penutup itu juga Dr Mahathir ditemani oleh isterinya Tun Dr Siti Hasmah dan turut hadir bersama, Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin yang menyambut kedatangan tetamu khas itu dan sementara Najib hanya berdiri di atas pentas.

Sementara itu, Dr Mahatihir yang mengulas mengenai dua pesawat Jupiter Aerobatic Team, Angkatan Udara Tentera Nasional Indonesia (AU-TNI) terhempas ketika melakukan latihan aerobatik sempena LIMA ’15 di Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) hari ini.

Beliau mengesahkan kesemua juruterbang pesawat tersebut selamat kerana mereka sempat terjun untuk menyelamatkan diri masing-masing.

“Saya cuma dimaklumkan pesawat itu jatuh terhempas di atas rumah yang penghuninya hanya seorang. Namun penghuni rumah tersebut selamat, cuma dia (penghuni rumah) itu hanya bau asap sahaja,” ulasnya ringkas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,