Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Mac 23, 2015

Bukti jelas dan nyate Pakatan Rakyat tiade berkemampuan memerintah negare.........

"Ini berita menyedihkan buat PAS dari Wan Azizah....Selama Ini Sanjung Benar

PKR hari ini mengumumkan bahawa ia tidak akan menyokong rang undang-undang persendirian mengenai hudud yang akan dibawa oleh PAS sekiranya dibentangkan di Parlimen.

Ini kerana, parti itu berkata, PAS telah mengambil keputusan secara "unilateral" (sebelah pihak) tanpa pemberitahuan kepada rakan-rakan parti komponen Pakatan Rakyat dan ia bercanggah dengan keputusan Mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat pada 8 Februari lalu.

Keputusan itu dibuat sebagai tindak balas berhubung penghantaran notis oleh Ahli Parlimen Marang yang juga Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang kepada Setiausaha Dewan Rakyat pada 18 Mac lalu yang akan membentangkan pindaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II di Parlimen......."


Diatas ni atuk paparkan sedikit coretan dari sebuah blog pro Pakatan untuk tatapan kite bersame.  Tujuan atuk menulis ni hanye untuk membuke minda supaye dapat kite membayangkan apekah corak pemerintahan Pakatan Rakyat jike sekire nye ditakdirkan mereke memerintah negare Malaysia ini.

Untuk pembukaan minda, marilah kite perhatikan bagaimane bercelarunye pendapat dan pemikiran diantar pemimpin2 dalam Pakatan Rakyat ni. PAS kata begini PKR kate begitu, apabile PAS buat cadangan DAP terus bangkang. 

Atuk peratikan ape jue cadangan dari PAS pasti menerime tentangan dari DAP dan PKR. Cume beze nya PKR menolak secara halus dan berdeplomasi sedangkan DAP menolak nye dengan lebih bersifat 'kurang ajar'.

Yang sangat menghairankan atuk ialah sikap pemimpin2 PAS yang boleh di anggap 'bute-tuli' terhadap sikat buruk DAP dan PKR tu. Perkare ini sudah berlaku dari mule PAS bersengkolol dengan DAP@Pakatan Rakyat. Kate semue masih ingat tentang ungkapan kata dari mendiang Karpal Singh : "Langkah Mayat nya dulu kalau PAS mahu Negara Islam".

Malangnya setelah Karpal menjadi mayat, pennentangan DAP terhadap perjuangan Islam PAS menjadi semakin hebat, sehinggakan Enakmen Hudud Kelantan yang tidak ade kaitan dengan mana negeri yang di perintah DAP dan PKR pun mereke tentang habis-habisan.

Atuk berase pelik juge tentang sikap pemimpin2 PAS yang masih berdegil duduk dicelah kangkang DAP dan PKR. Tidak kah terase malu dan tebal muke apbile menerime layanan 'sejuk-beku' dari DAP dan PKR. Dimane letaknye maruah parti jike sudah dilayan seperti  "@!#*^& buruk kepale".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,