Facebook pejuang tokgajah46

Selasa, September 09, 2014

Parti cerdik kepale taik..........?

SUNDAY, SEPTEMBER 7, 2014

MUKTAMAT....WALAU DIPILIH ISTANA PAS AKAN MENOLAK

MAT SABU: PAS AKAN TOLAK JIKA DITAWAR MB S'GOR


PAS tidak akan menuntut kerusi menteri besar walaupun menghantar nama calonnya sendiri untuk dipertimbangkan sebagai ke jawatan oleh kepada pihak istana.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali berkata, jawatankuasa pusat PAS hari ini memutuskan tidak akan menuntutnya dan menyerahkan kepada sultan Selangor untuk membuat keputusan.

Beliau menegaskan tindakan mereka turut mencalonkan anggota sendiri untuk jawatan itu bukan satu isu.


Pade posting Tok yang lalu, Tok dah tersalah jangkaan kerane tersilap puji2 pemimpin2 PAS ni. Tapi sekarang Tok terpakse tarik balik se gale puji2 an dari Tok tu. Kali ni Tok terpakse pule kutuk kaw2 pemimpin2 PAS ni.

Tok terpakse kutuk bukan nye kerane ape pun cume care pemimpin2 PAS memper bodah2 kan ahli2 dan penyokong2 nye yang dah sememang nye bodoh -tapi bukan nye semue, masih ade juge sebilangan kecil yang dah pun nampak cerdek sedikit.

Sekarang Tok nak huraikan sedikit tentang kebodohan nye tu. "Pertame, name dari pemimpin PAS dikemuke kan kepade Baginda Sultan Selangor untuk di perkenan kan sebagai Menteri Besar. Tindakan ni dah kire betul le, sebab mematuhi titah Baginda Sultan.

Yang Tok katekan bodoh tu, pemimpin PAS ni akan TOLAK pekenan Baginda Sultan tu jikesekire nye calon dari PAS ni di persetujui oleh Baginda Sultan. Kalau dah tak mau calon dari PAS di lantik, tak perlu lah nama calon tu di kemuke kan kepade Banginda Sultan!

Cube tuan2/puan2 fikirkan, ditakdirkan Baginda memilih calon MB tu dari PAS dan PAS pule menolak nye pule, kan ke perbuatan ni se olah2 mempersendekan Duli Baginda Sultan!