Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, September 07, 2014

Kalau Tok kate bodoh tentu ade ramai yang marah.........

"Akhirnya PKR Akur Hantar 3 Nama Calon MB Selangor

Kuala Lumpur – Parti Keadilan Rakyat (PKR) akhirnya mengemukakan tiga nama ke dalam senarai yang dihantar ke Istana Selangor setelah buat kecoh seketika mempertahankan hanya mahukan Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, sebagai satu-satunya calon Menteri Besar Selangor yang baru.

Memetik sumber BNBBC, dua nama lain ialah Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ijok, Dr Idris Ahmad........"

......PKR pade mulenye nampak 'engkar' terhadap titah Baginda Sultan Selangor, ber mati2 an mahu hantar cume name Datuk Seri Dr. Wan Azizah seorang sahaje. Keputusan PKR ni telah mendapat sokongan dari rakan parti DAP.

Tetapi PAS nampak nye lebih cerdik dari PKR dan DAP ni, PAS lebih menghormati dan mematuhi titah Baginda Sultan. PAS telah mempersembahkan 3 nama calon seperti yang di kehendaki. Malang nye, perbuatan PAS yang menuruti titah Baginda Sultan telah di salah ertikan oleh PKR.

Perkare ni nampak nye telah menimbulkan berbagai masalah diantare PAS dan PKR -sehingga PAS sudah nampak 'berperang' sesame sendiri.

Sekarang dengan tibe2 pule PKR telah bersetuju untuk mengmukekan 3 orang calon. Persoalan nye, mengape bersetuju setelah berlaku keributan, terutame nye dikalangan pemimpin2 PAS....... Tok nak tanye sikit, sekarang siape kah yang sebenar nye nampak BODOH?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,