Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Ogos 29, 2014

PAS yang sememang nye 'hampehhh'

PAS akan kemuka calon PKR jadi MB Selangor...Pelik Lah Dengan PAS Ni

"SHAH ALAM: PAS Selangor membuat keputusan untuk tidak mencalonkan wakil rakyat parti itu bagi dipertimbangkan sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, berkata parti itu sebaliknya akan mencalonkan sekurang-kurangnya tiga nama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PKR untuk jawatan berkenaan.

"Keputusan untuk tidak letakkan calon PAS adalah muktamad. Ini kerana Menteri Besar Selangor adalah jawatan milik PKR. Kita hormati perkara ini.

"Kita berpendapat adalah tidak wajar untuk kita calonkan wakil daripada PAS untuk jawatan ini," katanya selepas mesyuarat tertutup bersama PAS Selangor di pejabat perhubungan negeri, di sini malam tadi......."

Pade mulenye mati2 Tok menjangke kan PAS akan mencadang kan calon dari parti nye seperti yang di titahkan oleh Baginda Sultan. Kan ke Baginda Sultan dah bertitah supaye tiap2 parti dalam Pakatan Rakyat tu supaye mempersembahkan name calon dari parti masing2 iaitu PAS, PKR dan DAP.

Pade pandangan Tok, nampak sesangat dungu nye pemimpin2 PAS ni, ade ke menyebuk dengan mencadangkan calon dari parti orang lain. Ade lebih nampak bijak jike berdiam diri sahaje jike tak mau mencalon kan calon dari PAS.

Nampak nye DAP tu lebih bijak dari PAS sebab nye tidak mencalon kan sesiape pun kecewali hanye menyokong cadang yang di usulkan oleh PKR iaitu Datuk Wan Azizah sahaje. Kedunguan PAS yang melampau ni sungguh memalukan ahli2 dan penyokong2.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,