Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, April 24, 2014

Di sini kebengongan PAS terserlah sekali lagi

Enggan sokong hudud, Pengerusi DHPP diselar

KOTA BHARU 22 April - Dewan Pemuda Pas Kawasan Kota Bharu (DPPKKB) menyelar tindakan Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) Kelantan, Hu Pang Chaw yang menentang secara terbuka cadangan pelaksanaan hudud di negeri ini.

Ketua DPPKKB, Dr. Rosli Alani Abdul Kadir berkata, status DHPP sebagai sebuah dewan yang sah di dalam parti menjadikan ahli-ahlinya terikat dengan Perlembagaan Pas.

Oleh sebab itu kata beliau, DHPP sepatutnya perlu berfungsi mengikut tujuan asal penubuhan iaitu sebagai sebuah badan yang akan menyokong segala dasar yang ditetapkan Pas.

"DPPKKB mendesak Pas Pusat supaya mengambil tindakan tatatertib yang sewajarnya terhadap Pang Chaw, termasuk melucutkan beliau dari jawatan Pengerusi DHPP.


Tok rase memang nye tersangat patut kalu ade yang kate pemimpin2 PAS ni bengong di tahap melampau. Tok sendiri pun kate pemimpin2 PAS ni sememang nye tersangat bengong, malahan segale ahli2 dan penyokong2 nye pun juge sedang berade di dalam kumpulan orang2 yang maha bengong.

Sebeno nye manusie yang terencat akal pun boleh faham tentang tanggapan orang kafir terhadap Islam. Si Pang Chaw tu kan ke kafir, mane ade kafir dalam donia ni yang suke dan sokong Islam.

Tok kate pemimpas PAS lebih bertambah bengong dan dungu pule apebile mereke bercadang nak ambil tindakan terhadap Pang Chaw. Memang nye lawak bebetoi. Tindakan ape le agak nye pemimpin2 PAS bengong ni nak ambil terhadap si Pang Chaw tu?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,