Facebook pejuang tokgajah46

Rabu, April 16, 2014

Anwar Ibrahim patut di penjare lebih lame..........?

15/04/14
Penjarakan Anwar lebih lama ?


KEADILAN mendesak kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Razak menggugurkan rayuan balas untuk menambahkan hukuman penjara terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Naib Presiden KEADILAN, N Surendran berkata, tindakan peguam negara mahu memanjangkan hukuman penjara terhadap ketua umum KEADILAN itu adalah pendakwaan terpilih dan bermotifkan politik.

Beliau merujuk tindakan Abdul Gani Patail memfailkan rayuan balas bagi menambah hukuman penjara, selepas Anwar dijatuhi penjara lima tahun oleh mahkamah rayuan.


Memandangkan kesalahan yang telah diadil oleh mahkamah, pade pandangan Tok si Anwar ni sangat patut di penjarekan lebih lame, se kurang2 nye 10 tahun atau lebih. Kesalahan tu memang nye sangat berat. 

Selame ni Tok tak pernah pun buat ape2 ulasan atau komen tentang kes si Anwar Ibrahim ni sehingge lah ianye telah di putuskan oleh mahkamah.

Naib Presiden Keadilan, N Surendran boleh buat rayuan supaye menggugurkan tindakan Abdul Ghani Patail yang mahukan hukuman di tambah lame lagi. Tok yakin peguam negara kite yang bijak dan adil memang ade hujah2 nye yang tersendiri untuk melaku kan tindakan nye itu.

Tok pun hairan juge mengape puak2 penyokong PR ni susah sangat nak terime kenyataan yang mahkamah dah putuskan itu. Ianye nye telah di bicarekan dengan care terbuka, cukup dengan saksi2 dan pehak pendakwaan dan pembelaan nye. Tok anggap perkare ni dah cukup adil.