Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Ogos 04, 2013

Jangan cakap tak serupe bikin.........................


Tok sangat berharaf pemimpin2 UMNO kite yang sedang berkuase tu bersikap lebih perhatin dan tegas terhadap segale permasalahan negare yang sedang giat di taburkan oleh musuh2 islam. Pade pendapat Tok parti pembangkang lah yang menjadi batu loncatan kepade musuh2 negare.

Kite tidak ade sesiape lagi yang boleh diharafkan melainkan UMNO sahaje. Jike UMNO tidak mampu berbuat sesuatu tindakan yang tegas make kaum melayu/islam pasti akan musnah dan dengan mudah di hancurkan oleh musuh2 islam.

Selame ni Tok peratikan bahawe pemimpin2 UMNO kite sudah nampak semakin layu dan tidak bermaye untuk menangani permasalahan yang di timbulkan oleh musih2 islam ni. Ape yang Tok nampak pemimpin2 UMNO ni hanye bertindak dengan 'amaran', 'langkah2' dan 'perbincangan' sahaje, akhirnye ianye tidak pernah mendatangkan keputusan yang muktamat.

Kelemahan2 yang ujud dan tergambar dari pemimpin UMNO ini telah di pergunekan dan diambil kesempatan oleh musuh2 islam untuk menghine, memburuk2 kan dan menekan orang2 melayu/islam. Kini nampak nye musuh2 islam ni sudah semakin berani dan bertambah angkuh.

Keberanian dan keangkuhan musuh2 islam ni sedikit sebanyak berpunce dari parti pembangkang yang se olah2 merestui dan membele segale tindak tanduk yang di lakukan oleh musuh2 islam. Sebagai contoh, Tok peratikan care hujah pemimpin2 PAS yang berkaitan isu kalimah 'Allah'. PAS se olah2 mempersetujui tanpa bangkangan bagi kaum kristian menggune kan nye.

Kini UMNO masih lagi menjadi parti tonggak dan harapan bagi orang melayu/islam. PAS atau PKR memang sudah tidak boleh di haraf kan lagi, mereke hanye mementingkan sokongan dari kaum kafir. PAS dan PKR telah menjadikan kaum kafir sebagai talian hayat nye untuk terus bernafas.

Jike UMNO masih mahu terus kekal sebagai parti yang utuh dan agung maka dengarlah segale rintihan orang2 melayu/islam, bertindak tegas dengan berkesan jangan hanye 'cakap tak serupe bikin'. Ape saje tindakan tegas yang di buat, pasti kaum melayu/islam akan menyokong dan berdiri teguh di belakang atau pun di hadapan UMNO..............


2 ulasan:

  1. Anak Bukit JelutongOgos 04, 2013 3:24 PTG

    Salam Tok.

    Tepat sekali Tok.

    Orang Melayu perlukan pemimpin2 yang tegas, cepat dan tepat.
    Berbuar baik berpada-pada.
    Nak serah semua kerana nak ambik hati, maaf, bukan masanya lagi.

    Melayu perlu bangkit dan bertindak mengikut keberanian dan keikhlasan pemimpin2nya.

    BalasPadam
  2. Melayu macam mat sabu.mahfuis dan yang sewarna macamana pulak..nak kena ajak bersama ke?atau pun kasi rendam dalam ayaq ketum?.hehehe.

    BalasPadam

, , , ,