Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Julai 27, 2013

Pemimpin2 melayu/islam Pakatan Rakyat masih bute mate dan busuk hati perut..................................???

Sekarang Tok nak ajak sekelian pembace untuk merenungkan dan memikirkan di mane sebenar nye kedudukan bangse melayu dan agama islam kite hari ini. Orang melayu/islam sudah terkongkong dan tidak boleh lagi bebas bersuare atau berbuat susuatu tanpa di tentang dan sergah oleh kaum 'pendatang'.

Dalam menangani isu kalimah Allah, kite sudah boleh dikire tewas. Walaupun negare kite ini sudah di nobatkan sebagai negare islam tetapi suare umat islam nye sangat lemah. Melayu/islam sudah berpecah dalam penguasan politik tanah air. Perpecahan inilah yang menyebab kan bangse melayu/islam menjadi lemah.

Bangse 'pendatang' ni sudah dapat menghidu kelemahan bangse melayu/islam. Kini mereke dengan tidak segan silu lagi dengan angkuh nye menentang dan menyergah orang melayu/islam di mane2 sahaje. Nampak nye 'pendatang' yang berkulit gelap ni lah yang lebih menyerlah keangkuhan nye. Mereke ni langsung tidak boleh tersentuh walaupun sedikit. Pendek kate, melayu sudah tidak boleh angkat muke lagi terhadap kaum 'pendatang' ni.

Bagi 'pendatang' yang berkulit cerah, mereke juge ade agende nye yang tersendiri. Kaum 'pendatang' jenis ini lebih bijak, mereke bergerak dengan langkah 'low-profile' nye. Mereke lebih 'merendah diri' dan masih tunjuk 'hormat' terhadap orang melayu. Bak pepatah melayu, "Mulut di suap pisang, jubo di tikam dengan onak duri". Melayu hanye akan tersedar apebile pisang sudah masuk perut dan ketike itulah baru terase betape sakit nye jubo.

Tok sangat yakin jike orang melayu/islam bersatu mengasai politik tanah air sudah pasti bangse 'pendatang' ni tidak akan berani angkat muke nye. Orang melayu/islam harus kembali bersatu sebelum kudis menjadi tokak.                                                  

7 ulasan:

  1. SENANG JE TOK...

    PEMIMPIN MELAYU MEMANG CELAKA XGUNA...

    PARTI BERJUANG ATAS DASAR BANGSA, TAPI BANGSA SENDIRI DIPIJAK, DIBIARKAN..


    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan nye semue pemimpin melayu tak begune, tapi pade fikiran Tok semue pemimpin melayu dalam PR tak begune....

      Padam
  2. Najib dalam Utusan Malaysia hari ini dilaporkan mengatakan bahawa walaupun nak tangani jenayah berat, tapi kena lihat aspek hak asasi manusia. Tetapi sedarkan Najib bahawa penjenayah jenayah berat mana ada lihat hak asasi manusia mangsa mereka bila buat jenayah. Inilah masalahnya bila golongan yang tak bertamadun hendak dilayan secara bertamadun, akhirnya golongan tak bertamadun itu mengambil kesempatan di atas segala kelemahan undang-undang untuk menindas lebih ramai orang di negara ini.

    Ahli-ahli UMNO perlu ambil perhatian serius akan perkara ini kerana Najib sendiri cakap sebelum ini kena pilih pemimpin yang berwibawa dalam pemilihan UMNO akan datang, maka kerana Najib tak berwibawa, membiarkan jenayah berat seperti bunuh, rogol, rompak dan macam-macam lagi dengan memansuhkan undang-undang pencegahan, maka kita semua perlu singkirkan Najib dalam pemilihan UMNO akan datang.

    Kita semua tidak perlukan pemimpin yang tak berwibawa seperti Najib kerana dia lebih pentingkan para penjenayah berbanding dengan keselamatan rakyat. Sikap Najib sama seperti Pakatan Rakyat yang suka membela penjenayah. Kita menentang Pakatan Rakyat, maka kita perlu menentang Najib kerana mereka golongan pembela golongan penjenayah dengan alasan hak asasi manusia sedangkan penjenayah yang buat zalim tidak akan pedulikan hak asasi manusia mangsanya.


    Kerana lihatlah mana ada pembunuh yang akan beri salam, kemudian melayan mangsanya dengan baik sebelum membunuh mangsa mereka, mangsa penjenayah akan disiksa dengan kejam, kemudian dibunuh dengan zalim, itu pun Najib nak samakan dengan hak asasi manusia yang mengikut undang-undangkah? Kepimpinan Najib memang lemah dan memudaratkan negara ini. Kita tidak perlukan Perdana Menteri seperti Najib, hanya golongan penjenayah yang akan suka golongan seperti Najib dan Pakatan Rakyat ini kerana membela golongan jenayah.

    Oleh itu, atas kepentingan agama, bangsa, dan tanah air, semua ahli UMNO sekalian, kita semua perlu lakukan perubahan, singkirkan Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit dalam UMNO seperti Hishammuddin, Nazri Aziz dan Khairy Jamaluddin untuk bukan saja menyelamatkan parti kita, tapi untuk kesejahteraan negara ini sendiri. Mereka semua itu hanya pentingkan populariti diri, nak tunjuk kononnya mereka sangat bertimbang rasa hingga membela penjenayah, tetapi mereka tak peduli pun dengan rakyat yang mengikut undang-undang.

    Singkirkan Najib, Hishammuddin, Nazri Aziz, dan Khairy Jamaluddin dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini. Ahli UMNO akar umbi sekalian, parti kita dan masyarakat kita dalam bahaya jika masih membiarkan Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit masih berkuasa dalam UMNO.


    Selamatkan UMNO, Selamatkan Malaysia, Tumbangkan Najib, Tumbangkan Hishammuddin, Tumbangkan Nazri Aziz, Tumbangkan Khairy untuk kesejahteraan kita semua.

    Ingatlah semua, Malaysia, UMNO, dan Barisan Nasional lebih penting dari Najib dan kuncu-kuncunya itu. Kita perlu pertahankan Malaysia, UMNO, dan Barisan Nasional untuk kepentingan kita semua. Kita tak perlukan golongan golongan pengkhianat bangsa dan pembela penjenayah seperti Najib dan kuncu-kuncunya itu.

    Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jike benar ape yang di nyatekan tu, Tok memang terkilan dengan kenyataan PM kite tu. Selame ni Tok pun terase juge yang PM kite tu terlalu 'berlembut', terutamenye dengan kaum2 'pendatang'.

      Padam
  3. Ini terjadi kerana sudah ramai pemimpin MElayu telah jadi liberal & populis demi sokongan kaum pendatang yg jelas tidak akan menjadi kenyataan.Harus bela penyokong yg menaikkan mereka sebagai pemimpin.Ada menteri Melayu yg boleh bagi peluang& dana kerajaan kerana menghina lagu kebangsaan dan bangsa Melayu melalui siaran you tube. Bilakah Melayu akan sedar?
    zainol_56

    BalasPadam
  4. Taklah sampai nak singkirkan PM.Dia telah mencuba sedaya-upayanya dan telah berlaku adil kepada semua. Tetapi kaum pendatang ni tak kenal dek untung. Ke mana PM pergi mereka sambut dan sokong dengan tak berbelah bahagi. Tetapi di saat akhir mereka terpedaya dengan dakyah Dap melalui tentera kacang merahnya. Sungguh tak disangka.
    Tetapi dari sekarang ini Melayu mesti tegas dengan pendatang ni. Jangan percaya kepada mereka. Jangan beri bantuan bagi pendidikan sekolah aliran mereka. Hapuskan SJKC dan tegakkan sekolah satu aliran yang berasaskan BM seperti yang disarankan oleh Tun Mahadhir.
    Tombangkan PM bukan budaya kita. Fikir-fikirkanlah1

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan pendatang aja yang khianat melayu pun sama aja terutama melayu pulau pinag depa boleh cakap kalau pr menang jawatankuasa umno akan datang tolong bantu depa macam-macam depa dapat.. duit, rumah dan saguhati tapi kalau bn menang depa tak dipedulikan itu sebab depa pakat menangkan pr...itu kata ornag pulau pinang pada saya orang johor

      Padam

, , , ,