Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Mei 31, 2013

Pemimpin PAS tidak mahu mengaku kesalahan dan kelemahan mereke................


 31 Mei 2013

 21 Rejab 1434 H. [MOD] -
 
Mohamad Sabu beri 8 punca kekalahan PAS


 

KUALA LUMPUR:Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu memberikan lapan sebab yang biasanya menjadi punca kekalahan PAS dalam setiap kali pilihan raya.
Sebab-sebab itu adalah:

1. Media yang tidak adil.

2. Pemerintah (BN) gunakan jentera kerajaan dalam kempen sebelum dan semasa pilihan raya.

3. Parti pemerintah (BN) menggunakan wang terlalu banyak dalam sogokan kepada pengundi.

4. Politik ugutan, projek dan pembangunan terhadap rakyat yang disyaki enggan mengundi kepada parti pemerintah.

5. Daftar pemilih yang tidak bersih dan dimanipulasikan daftar pemilih oleh BN.

6. Masa berkempen yang pendek, sebelum hari mengundi dan halangan berkempen sebelum pilihan raya terutama di kawasan Felda.

7. Polis didapati memihak dan ejen pula mengugut rakyat untuk kepentingan parti pemerintah (BN).

8. Undi pos yang amat diragukan kesahihannya.
Harakahdaily/-

Tok nak ulas sikit tentang pendapat Timbalan Presiden PAS iaitu Tuan Hj Mohamad Sabu berkenaan kekalahan PAS dalam setiap kali pilihan raye.  Pade pendapat Tok, Md Sabu ni dah tersalah kire, dalam kirean Tok punce kekalahan PAS ni lebih dari lapan.

Lapan alasan yang di kemukekan oleh Md Sabu diatas tadi adelah alasan2 yang dangkal dan sudah lapuk yang di ulang2 setiapkali selepas PRU. Pemimpin2 PAS se olah2 mahu menyembunyikan kelemahan2 pucuk kepimpinan parti itu.

Sepatutnye Md Sabu tak payah le susah2 nak kire punce kekalah PAS ni, ape yang patut die ambil berat ialah tentang sokongan rakyat terutame nye kaum melayu/islam terhadap PAS. Adekah Md Sabu dah kaji mengape kaum melayu/islam masih lagi tidak ramai yang menyokong PAS?

Kegagalan PAS ini sebenar nye berpunce dari kegagalan pemimpin2 PAS dalam misi nye mempromosikan parti PAS sebagai parti yang benar2 memperjuangkan agame islam dan bangse melayu. Sejak kebelakangan ni perjuangan islam dan bangse melayu dalam PAS sudah jadi semakin samar.

Kaum melayu/islam tidak nampak perjuangan islam dalam PAS itu lebih hebat dari yang telah di perjuangankan oleh UMNO. Perjuangan islam dalam UMNO nampak lebih terserlah dan terbukti nyate, hanye pemimpin2 dan pencacai2 PAS sahaje yang masih lagi tidak mahu menerime kenyataan ini.

PRU13 yang baru lepas tadi telah membuktikan bahawe kaum melayu/islam sudah menolak PAS secare total. Kemenangan calon2 pemimpin PAS cume dengan bantuan kaum kafir sahaje. Tanpa bantuan dari kafir pasti lebih ramai lagi pemimpin2 PAS yang tewas pade PRU13 tadi. 

  .

9 ulasan:

  1. Takde pula masuk sebab kekalahan kerana pengundi hantu, bangla, nepal, myanmar dan SIAM eh. Dah kalah tu mengaku je la... terima dengan hati terbuka..

    BalasPadam
  2. PAS kalah sbb xnak bg savounir SPENDA PUTIH xxl pada pengundi....tuh ramai yg xnak undi PAS...Mat Sabu kalo nak kuarkn statement tolong basuh muke dulu ye sbb bau bu**t Mah kuat sgt...

    BalasPadam
  3. PAS kalah kerana Hj Hadi kata dalam Quran tidak ada menyebutkan mengenai Negara Islam. PAS kalah kerana Mat Sabu sendiri kata komunis sebagai wira dalam peristiwa Bukit Kepong. PAS kalah kerana Mat Sabu kata lebih rela duduk semeja makan babi dengan Lim Guan Eng, dari makan ayam bersama Najib. PAS kalah kerana pemimpin PAS makan duit haram dari kutipan derma kepada syuhada Memali. PAS kalah kerana dulu kafirkan UMNO kerana bekerjasama dengan parti kafir MCA/MIC tapi kini PAS pula bekerjasama dengan parti kafir harbi DAP. PAS kalah kerana Presiden PAS kata akan ikut perlembagaan seperti sekarang ini jika menang, sedangkan dulu kafirkan UMNO kerana mengekalkan perlembagaan kafir. PAS kalah kerana pemimpin PAS kini tak berani lagi nak sebut mengenai negara dan hukum Islam di hadapan Khalifah Lim Guan Eng dan Karpal Singh. Banyak lagi punca PAS kalah tapi disimpulkan sebagai kerana mengenepikan perjuangan Islam semata-mata melayan kafir harbi.

    BalasPadam
  4. Ish setuju benor dengan anon di atas

    BalasPadam
  5. Wahai pemimpin PAS ternyata orang Islam tidak bodoh macam yg kamu semua sangkakan. Fatwa-fatwa sampah kamu cuma sesuai utk species yg sezaman dgn kamu shj. Moga-moga umat islam lebih cerdik didlm menerima sebarang penipu yg sering menunggang islam demi utk memuaskan kehendak dunia mereka yg mengelarkn diri mereka ulamak ini.

    BalasPadam
  6. PAS KALAH SBB BAU BURIT MAH DH HILANG DR MUKA MAT SABUN..PAS KALAH SBB MAT SABUN BYK MAIN SABUN..PAS KALAH SBB MAT SABUN TERLALU BANGANG..TAK DPT BEZA KOMUNIS DGN PERWIRA NEGARA..SEKOLAH MALAS..MASA KELAS SEJARAH,SELALU PONTENG..PASTU TAK TAU SEJARAH..BILA TANYA BILA KITA MERDEKA,DIA JAWAB 13 MEI 1969..

    BalasPadam
  7. Excellent, what a website it is! This web site presents useful data to us, keep it up.


    My blog discover extra about idol lash reviews

    BalasPadam

, , , ,