Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Februari 03, 2013

Pakatan Rakyat semakin tidak sehaluan ...........



"SATURDAY, FEBRUARY 2, 2013

Perangai Yang Susah Nak Buang Dari siTua Kutuk Ni

Perlukah YDP Agong bersuara di dalam isu ni?
Kalau PR nak aman, sila tutup mulut busuk dia ni
Atau tunggu mamposs baru boleh diam?
Jenis seorang komander yang selalu berikan peluru kepada musuh

Haji Hadi pun satu hal
Kan ini adalah masa yang paling tidak patut ada pertelingkahan

Karpal kecewa kenyataan Hadi berhubung isu kalimah Allah
February 02, 2013"


GEORGE TOWN, 2 Feb — Pengerusi DAP Kebangsaan Karpal Singh berkata adalah salah untuk menyatakan keputusan Majlis Syura Ulama PAS berhubung isu kalimah Allah diterima baik oleh orang bukan Islam termasuk pemimpin DAP.

Dalam hal ini, beliau kecewa dengan kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian bagi mengulas laporan akhbar yang memetik Abdul Hadi sebagai berkata larangan ke atas orang bukan Islam menggunakan kalimah Allah dalam Bible berbahasa Melayu telah selesai dan bahawa pimpinan atasan DAP juga menerima penjelasan berhubung perkara itu yang dibuat Mursyidul Am PAS dan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semasa satu pertemuan ringkas dengannya di Pulau Pinang Isnin lepas.................

Coretan di atas bertaip warna biru tu Tok petik dari sebuah laman blog pro Pakatan Rakyat. Dari sini kite nampak dengan jelas bahawe perbalahan antara PAS dan DAP semakin meruncing. Tok pun kurang faham kenape pemimpin2 atasan PAS ni nampak nye dungu sesangat. Mereke ni memang bebal, telinge kuali dan berhati batu.

Pemimpin2 PAS ni tahu bahawe DAP tu dah sememang nye anti Islam. Ape2 jue yang berkaitan dengan Islam pasti akan di tentang nye habis habisan. DAP sekarang dah terang2 menyokong tentang penggunaan kalimah Allah ke dalam bible versi bahasa melayu.

Tok yakin sesangat bahawe semakin ramai ahli2 dan penyokong2 PAS ni dah kecewe dengan sikap pucuk kepimpinan PAS yang sangat berdegil mahu bersengkokol dengan DAP. Kekecewaan ahli2 dan penyokong2 PAS ni tentu akan mereke terjemahkan pade PRU ke 13 ini.

Pakatan Rakyat hanye di pandang 'indah dari rupe', dalaman nye penuh dengan kecelaruan di antare pemimpin2 PKR, PAS dan DAP. Pakatan Rakyat ni boleh lah di ibaratkan tige rase - DAP pahit, PKR masam, PAS payau - cube campurkan tiga rase ni ape macam rase nye?

Pade Tok jauhkan bale jike Pakatan Rakyat ni berkuase, pasti kaum melayu/Islam akan mati terbongkang di buat nye. Ape2 pun sekarang nye hidup kite kaum melayu/Islam adelah sedang berade di tahap yang terjamin, walaupun masih lagi  terdapat sebilangan kecil yang hidup susah sedikit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,