Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, November 09, 2012

Melayu/Islam lebih selamat jike UMNO dan PAS bersatu .................


Mendidih darah Tok bile tepandang kan gambo kat ateh ni. Ini Tok nak ingatkan anak2 cucu sekelian, sebenonye kaum kafir ni sudah pun bersatu - dalam DAP. Barang ape pun niat mereke ni bersatu ianye tidak lain tidak bukan mahu berkuase dalam pemerintahan negare kite.

Mungkin anak2 cucu Tok tadak pernah mengalami penderaan oleh bangsa haramjadah ni. Orang melayu/Islam yang pernah hidup pade tahun di antara 1945 - 1946 iaitu di zaman peralehan kuase pemerintahan Jepun kepada British. Apebile Jepun kalah dan berundur, berlaku lah kekosongan kuasa memerintah kerane pehak British belum datang.

Menurut dari cerite nenek, semase kekosongan kuase memerintah ni lah bangsa haramjadah ni menunjuk kan belang mereke yang sebenar nye. Mase tu lah mereke melepaskan geram nye terhadap melayu/Islam. Kalau ade melayu/Islam yang pernah buat salah atau pernah sakitkan hati mereke, make melayu/Islam ni pasti akan menerima padah buruk.

Walaupun kesalahan yang di buat tu cume sedikit saje, tapi balasan nye tetap maut. Tidak kurang ramai nye melayu/Islam yang di pancung atau di tanam hidup2 oleh bangsa haramjadah ni. Kepade melayu/Islam yang tidak bersalah, mereke akan cari dan buat kesalahan nye semat2 kerane dendam kesumat se masa pemerintahan Jepun.

Kalu tuan2/puan2 mahu kan cerite selanjut nye cari lah orang2 tua yang berusia lebih kurang 80 tahun itu pun kalau ade yang masih hidup dan bagus ingatan nye. Mereke ni boleh cerite kan tentang kekejaman kaum haramjadah ni.

Orang melayu/Islam terselamat dengan ketibaan kuasa pemerintah British. Setelah ketibaan British mereka menuntut hak untuk memerintah. Malang nye pehak British menolak nye, make mereke pun lari masuk hutan menubuhkan pasukan gurila iatu pasukan bintang tiga.  Bahasa mudah nye- pengganas komunis.

Ber puluh2 tahun kite berjuang bersame British untuk menetang bintang tiga ni, ramai askar2 kite yang gugur seperti ape yang pernah berlaku di Bukit Kepung. Akhir nye bintang tige ni mengaku kalah dan berundur kesempadan negeri sebelah Siam sane tu. Selepas tu pade 31 Ogos, 1957 kite pun Merdeke.

Tapi kite jangan se kali2 lupe bahawa anak2 cucu cicit bintang tiga ni masih berada dalam negeri kite. Sekarang mereke sudah mule bangun untuk meneruskan misi nye sehingga berkuasa memerintah negara. Malang lah nasib orang melayu/Islam jika keturunan bintang tiga ni berkuasa memerintah negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,