Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, November 19, 2012

"Burung yang terbang jangan dipipiskan lade"


Terlalu kuat nafsu PAS untuk menewaskan UMNO. Disini Tok nak ingatkan PAS bahawa orang2 melayu masih terlalu ramai lagi yang menyokong dan sayangkan UMNO.  Terlalu banyak jasa2 yang telah di taburkan oleh UMNO terhadap kemajuan kaum melayu dan agama Islam. Cume manusia yang se usia dengan Tok sahaja yang dapat menilai dan merasai jasa2 yang dibuat oleh UMNO.

PAS mempunyai anggapan yang salah jika menyatakan UMNO sudah lemah dan tidak lagi di sukai rakyat. UMNO telah menampak kan kekuatan nye pade PRK Manik Urai, Hulu Selangor, Tenang dan Merlimau. UMNO telah memenangai ke semua kawasan DUN ini selepas PRU12. Ini sudah cukup membukti bahawa UMNO masih popular di kalangan kaum melayu.

PAS harus tinjau kembali keputusan PRU12 yang lepas, UMNO mempunyai persen yang tertinggi dikalangan semua parti2 yang bertanding pada PRU12, iaitu sebanyak 29.59%. Sedangkan PAS cume memperolehi 14.05% sahaja. Ini sudah cukup membukti kan tentang kekuatan UMNO. PAS harus sedar kemenangan nye yang memperolehi 14.05%. Jika di tolak bilangan dari sokongan kaum bukan melayu mungkin sokongan melayu terhadap PAS kurang dari 10%.

Di saat2 menjelang nye PRU13 ni Tok nampak sokongan kaum melayu semakin kukuh dan bertambah padu. Semakin ramai kaum melayu dalam PAS sudah keluar secara senyap2. Mereke sudah hilang kepercayaan terhadap PAS kerana bersengkokol dengan DAP. Kepade orang melayu yang berfikiran waras, memang tidak logik DAP boleh bersetuju dengan hukum Hudud dan negara Islam PAS.

Akhir nye Tok sekali lagi berpesan kepade pencacai2 PAS supaye jangan terlalu berharaf ke Petrajaya dan mengangkat Tn Guru Hj Hadi Awang atau pun DSAI sebagai PM Malaysia - "Burung yang terbang jangan dipipiskan lade". 


Untuk makluman pencacai2 UMNO, di bawah ni ialah carta pie yang mempamirkan jumlah peratus undi yang diperolehi oleh parti2 yang bertanding pada PRU12 yang lepas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,