Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Oktober 15, 2012

PAS harus segera membersihkan diri nye....................


Pada pendapatan Tok, image PAS semakin buruk apabila bersengkokol dengan DAP dan PKR. Suatu mase dulu2 PAS pernah berkate bahawe UMNO tu kafir kerana berkongsi kuasa dengan MCA dan MIC. PAS berkate demikian mungkin kerana MCA dan MIC tu di anggotai oleh orang kafir.

Sekarang macam mane pule bila tibe2 PAS bersengkokol dengan DAP? Bukan kah DAP tu sebuah parti kafir yang menentang perjuangan hudud dan negara Islam PAS? Dengan secara tak langsung PAS sudah mengafirkan diri nye sendiri. Tok tahu memang ramai ahli2 dan penyokong2 PAS yang sangat tidak bersetuju PAS bersengkokol dengan DAP dan PKR.

Bukan aje gulungan ahli2 dan pemimpin2 PAS yang tidak suke DAP dan PKR, malahan terdapat ramai juge pemimpin2 atasanye yang menentang persengkokolan PAS dengan DAP dan PKR. Tetapi ape kan daye semua mereka nye tidak berani bersuara.

Sebenar nye PAS memperolehi lebih kerusi pada PRU12 yang lepas bukan nye hasil dari pertambahan sokongan kaum melayu/Islam, tetapi ianye se mate2 dari sokongan kaum cina dari DAP dan PKR. Sokongan kaum melayu/Islam terhadap PAS sebenar nye sudah merosot setelah bersengkokol dengan DAP.

Jika PAS masih mahu kan sokongan melayu/Islam, PAS harus membersihkan diri nye dengan segera. Cara nye mudah aje, tinggalkan DAP dan PKR keluar dari Pakatan Rakyat. 

5 ulasan:

  1. ALOR SETAR 14 Okt. - DAP Kedah sekali lagi menegaskan mereka akan menentang undang-undang yang berunsurkan Islam jika ia mahu dilaksanakan di negeri itu.

    Pengerusinya, Lee Guan Aik berkata, tindakan itu termasuk dalam soal pelaksanaan garis panduan papan iklan antaranya menggunakan model berpakaian sopan dan perlu bertudung jika beragama Islam.

    Katanya, sebarang perkara berkaitan undang-undang Islam perlu dipersetujui oleh semua parti dalam pakatan pembangkang di peringkat Pusat dan negeri.

    "DAP negeri sekali lagi ingin menegaskan dan menjelaskan bahawa kami tidak akan memberi sokongan terhadap undang-undang hudud atau apa sahaja berkaitan isu negara Islam," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

    Guan Aik mengulas kenyataan Datuk Bandar Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS), Datuk Mat Noh Ahmad berhubung garis panduan pemasangan papan iklan di kawasannya yang meliputi penggunaan bahasa, landskap dan pakaian model iklan.

    Antara perkara yang ditekankan dalam garis panduan itu ialah model dalam gambar perlu sopan dan berpakaian tidak menjolok mata dan jika model itu beragama Islam, dia perlulah menutup aurat.

    Guan Aik berkata, kenyataan Datuk Bandar tersebut cuma merupakan pendirian peribadinya kerana garis panduan yang dicadangkan itu tidak selari dengan peraturan dalam Undang-undang Kecil Majlis Perbandaran Kota Setar (MPKS) 1992.

    Jelasnya, pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri itu tidak mempunyai kuasa untuk menggubal atau mewartakan sesuatu peraturan tanpa dipersetujui oleh Ahli Majlisnya yang diwakili oleh wakil daripada parti pakatan rakyat.

    "Perkara ini serius dan masing-masing ada prinsip. Tidak kira apa undang-undang pun.

    "Setiap ahli majlis mewakili parti dan bertanggungjawab kepada parti. Parti tidak teragak-agak mengambil tindakan terhadap mereka jika mendapat tahu kepentingan parti diketepikan. Oleh itu mereka perlu tahu apa yang patut atau tidak patut disokong," katanya.

    TERANG DAN BERSPOTLIGHT DAP MENENTANG ISLAM !!! KENAPA WALLY AJIS KASIH SANGAT DENGAN PARTI KOMUNIS TUH???

    gen2felda

    BalasPadam
  2. PAS ni dah dipenuhi dengan najis babi.Bukan setakat kena bersihkan aje, siap kena samak lagi.

    BalasPadam
  3. kalau hanq tgk youtube najib,ape dio njis migholazoh pn dio xtahu..hang xyah cakap sal najis2 la..wt malu jew jd cacai bn..najis pn x knai...

    BalasPadam
  4. Muhyiddin Dan Puteri UMNO Mahu Najib BERUNDUR... Kenapa?

    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~


    Tapi yang terpenting... Pemuda dan Puteri UMNO yang kononnya barisan pelapis kepada UMNO tetap BODOH... Tetap TOLOL.. Itu yang pasti..

    Disebabkan KEBULUR sangat nak berjuang untuk UMNO, Pemuda dan Puteri UMNO sanggup menipu dan memperbodohkan diri sendiri untuk sama2 menipu dan memperbodohkan orang2 tua kat kampung, saudara dan adik2 mereka... Jika Pemuda dan Puteri UMNO tidak boleh menggunakan akal dengan bijak, kenapa tak jadi LEMBU saja?







    (( edit, copy & paste Page FB Kump. Generasi Baru keluar UMNO ))

    BalasPadam
  5. Pemerhati

    TAK TAU NAK CAKAP. sAYA PILIH ISLAM SEBENAR. TAK KIRALAH SIAPA YANG PIMPIN, ASALKAN BERJIWA ISLAM, BERTEKAD MELAKSANAKAN ISLAM WALAUPUN BERHADAPAN TENTANGAN YANG HEBAT. DUNIA ISLAM, AKHIRAT ISLAM. BIARLAH MATI DALAM IMAN DAN ISLAM.

    BalasPadam

, , , ,