Facebook pejuang tokgajah46

Isnin, Jun 18, 2012

PAS dan bayang bayangan nye............

Tok peratikan PAS ni dah nampak bebeno cuak nye ngan PRU 13 ni. Mane kan deme ni tak cuak, dah teruk kena belasah dek PM kite. PAS ni dah kehabisan modal untuk kempen nye, boleh dikatakan semua kaum melayu dah meluat ngan PAS. Pemimpin2 PAS sedo yang parti nye dah hilang sokongan majoriti dari kaum melayu. Di kawasan Tok ni pun dah ramai penyokong nye meluat ngan PAS.

Tok rase ini lah punca utame PAS takut sesangat kalau2 PRU13 ni diadakan pade musim fardu haji. Kunun2  nye jika ramai penyokong2 nye yang dah tinggal sekumit tu pergi menunaikan rukun haji makan harapan untuk menang amat tipis untuk PAS.  Itu sebab sekarang ni pemimpin2 PAS dah gelah beso, libang libu tak tentu arah macam kucing ilang anak aje.

Bagi kite orang UMNO pun ramai juge yang akan ke Mekah, tapi kite sikit pun tak risau sebab penyokong2 UMNO masih ramai dan mampu mengatasi penyokong2 dari PAS yang cume tinggal sekumit tu. Tok fikir tak ade le timbul masalah jika PRU13 ni di buat pade musim Haji tahun ni. Kalau penyokong PAS ramai ke Mekah, make penyokong2 UMNO pun mungkin lebih ramai dari PAS yang akan ke Mekah.

Sebeno nye pemimpin2 PAS yang buat heboh tu cume nak buat alasan takut nye aje. Nanti bila dah tumpo deme tu boleh salah kan PM kite kerana mengadakan PRU pade musim Haji. Yang jeleh dan nyata PAS pasti akan tumpo walu pun PRU13 ni di adakan pada bila2 mase pun, tak kire musim Haji atau pun tidak. Itu Tok gerenti jamin PAS pasti akan tumpo pade bila2 mase aje.