Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Mei 14, 2012

PAS Ganti UMNO

Sebenar nye umor Tok ni hampir same ngan umumor UMNO. Tok memang di lahirkan dari keluarga keturunan yang sangat setia kepada UMNO. Tok di besarkan dalam zaman permulaan kerkembangan UMNO. Boleh di katakan juge perkembangan UMNO seiring dengan peningkatan usia Tok.

Tok mule mengenali politik sejak berumor 12 tahun iaitu pada tahun 1957, pada ketike itu kita sedang meraikan hari kemerdekaan tanah air dari penjajahan British. Tok bersekolah di sekolah penjajah dari darjah 1 hingga ke darjah 6 - tahun 1953 - 1957.

Walaupun Tok sangat berminat dengan politik, tetapi Tok tak pernah menceburkan diri dalam politik secara penuh. Dalam pade itu Tok dapat rasai betape mendadak nye dalam perubahan hidup rakyat selepas kita mendapat kemerdekaan. Sedikit demi sedikit kehidupan melayu di kampung2 merasai perubahan.

Semasa Tok mule bersekolah dalam darjah 1, jalan2 kampung di seluruh perkampungan Bagan Datok ni semua nye becak berselut dan berlumpur pada musim hujan. Setelah merdeka baru lah ianya di taburkan dengan batu lombong. Pada hari ini ianya sudah di turap dengan batu pri-mix sepenuh.

Begitu juge dengan keujudan bekalan air dan letrik yang tidak pernah kita nikmati pada zaman sebelum kita merdeka. Alhamdulilah, hari ini 100% penduduk2 di Bagan Datok sudah menikmati infrastruktur yang lengkap sepenuh nye. Ekonomi penduduk2 di Bagan Datok meningkat mendadak selepas kemerdekaan. Tok bercerita tentang Bagan Datok ni kerana di sinilah tempat nye tanah tumpah darah Tok.

Bagan Datok ni cuma Tok jadikan satu contoh pemerintah yang baik setelah mengambil aleh pemerintahan dari Britisah - pemerintah yang Tok maksud kan ni tidak lain tidak bukan dari UMNO. UMNO sudah terlalu banyak berjasa kepada kaum melayu. UMNO tidak pernah abaikan kaum melayu dari semenjak ianye mule memerintah negara.

Malang nye hari ini telah ujud pule satu kumpulan penderhaka yang mahu gantikan UMNO kepada PAS. Sekarang Tok nak tanya sikit, ape ade jasa2 PAS selame ini terhadap kaum melayu? Semenjak ianye mula di tubuhkan hinggake hari ini PAS cume ujud sebagai parti yang buat kacai saja.

Paling buruk yang PAS sedang lakukan hari ini ialah memecah belahkan kaum melayu dengan cara menghasut, memfithan dan memburuk burukkan pemimpin2 UMNO yang telah banyak berjasa kepada kaum melayu. Kaum melayu akan merana dan merempat di tanah air sendiri jika PAS mengantikan UMNO.

2 ulasan:

  1. Kasi itu semayang mega stalium KOte malu mayak mayak moleh kaci itu air talak teh O. itu macam maa...Itu meelayu pas mayak molo maa...ha...haaa...tekebeer yamsing.melayu molo.

    BalasPadam
  2. Pas sekadar memalukan bangsa dan memperlekehkan agama ISLAM..sejak ditubohkan.Sebagaimana badan2 dan jabatan agama sekarang nie yang semakin hari semakin ALPA dengan tertubohnya mereka.Amanah menjadi penasihat agama dan menegak kebenaran semakin hari semakin PUDAR...LAYU DAH TAK BERMAYA...Amar makruf nahi mungkar hanya takat kat bibir je...sehingga puak2 sesat bertambah2 dan mempersendakan Agama sendiri.
    Wake up guys...akhirat menanti.

    BalasPadam

, , , ,