Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Mac 29, 2012

Ramai nye cina kafir DAP sokong Parti Islam Malaysia


Tok peratikan bahawa kebelakangan ni nampak nye PAS semakin mendapat sokongan dari cina2 kafir DAP. Memang agak pelik juge bila si kafir ni menyokong Parti Islam(PAS), sedangkan tidak ramai pule orang melayu yang beragama islam menyokong PAS.

Pade pandangan Tok, ada dua sebab utame mengapa si kafir DAP ni menyokong PAS. Pertama mungkin mereka ni berminat dengan Islam, tapi dah hampir satu penggal tempoh PRU tidak ade nampak ade seorang pun pemimpin2 DAP yang sudi memeluk agama Islam.

Jadi Tok pasti menyatakan yang si cina kafir DAP ni sokong PAS bukan kerana perjuangan Islam. Kalau le betul2 mereke tu perjuangkan Islam dah tentu Lim Guan Eng dan bape nye berserta dengan Karpal Singh bertemu Tuan Guru Nik Aziz atau Tuan Hj Hadi untuk lafaz dua kalimah.

Mungkin pada pendapat Tok yang kedua ni ada sedikit benar nye, tujuan nye tidak lain tidak bukan untuk pecah belah kan perpaduan orang melayu/Islam sahaja. Ini dalil nye yang agak lemah dari fikiran Tok, ianye lebih kurang begini ayat2 nye :-

Bila kaum PAS dengan tiba2 mendapat sokongan dan pertolongan dari kaum kafir DAP, make bertambah besar lah kepale pemimpin2 kaum PAS. Kaum PAS ini menjadi semakin angkuh, sombong dan bongkak. Api permusuhan nye dengan UMNO menjadi bertamah marak.

Siapa kaum PAS dan siapa pula kaum UMNO ni? Kan ke ke dua2 nya terdiri dari kaum melayu/Islam yang same. Mengapa pule kita harus ber pecah belah dan bersengkete? Nampak se sangat kaum melayu/Islam dari puak2 PAS ni tidak berakal fikiran yang waras.

Tok tidak pernah same sekali ngatakan UMNO tu baik se sangat. Akan tetapi jika di bandingkan dengan PAS, UMNO tu ada lebih baik sedikit dari PAS. Se tidak2 kita sudah same2 menikmati ke amanan, kemakmuran dan kesejateraan hidup di bawah nanungan UMNO.

Itu cume pendapat Tok aje, haraf pencacai2 PAS jangan le marah Tok.  Ape yang Tok selalu nyatakan dalam blog 'Tok Gajah' ni adalah berdasar kan pengalaman Tok yang di lahirkan di zaman sebelum kemerdekaan negara.


4 ulasan:

  1. Betol tuu TOk gajah....pesan dgn semua orang melayu jangan sampai Malaysia ni jatuh ke tangan Cina...skrg ni Dap tak perlu bersusah payah lagi KERANA SEDIA MEMBANTU !

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS SEDIA MEMBANTU DAP..!

      Padam
  2. Jika dibanding usia manusia,55 tahun,kalau begitu liat dengan agama Allah,bo sekadar rukun Islam sahaja,serta bergelumang dengan berbagai dosa di atas kerja dhalim yang dilakukan oleh pemimpin UMNOBN,nampaknya sangat lama lagilah melayu /islam nak bangkit jika nak bergantung bergayut pada UMNOBN.UMNOBN,parti nasionalis sekular.Raakyaat dah tak nak pada UMNOBN.Siapa jadi pemerintah,Islam mesti ditegakkan di bumi Malaysia.Islam mesti ditegakkan untuk selamatkan semua bangsa di malaysia. Terima kasih.

    BalasPadam
  3. 55 thn umno prnth ekonomi melayu msh ktngln dgn kaum lain(kroni je jtwn). gejala rasuah,pyelewangn kuasa, ktdk adiln undang2, prgrm@aktiviti maksiat smkn mjadi2, hudud dplekehkn dll. Nti negara pn musnah dprnth olh pmimpn2 umno yg gilakn kuasa, hrta, nama, pgkt ni.g gk surau/crmh pok eh..dgr skt bab agama.

    BalasPadam

, , , ,