Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, Januari 25, 2012

Tuan Guru mengecewakan PAS ...........................

 
Assalamualaikum kepada semua pengunjung blog Tok Gajah.  Agak dah lame juga tak buat posting kerana kesebuk kan kerja2 harian, almaklum lah dah tua, buat kerja pun dah slow down sikit. Hari ni Tok nak sentuh sedikit tentang kerajaan PR negeri Selangor.

Tujuan Tok bukan nya nak sebok2 jaga tepi kain orang lain, sebagai seorang yang telah mengaku dirinya sebagai Islam maka sedikit sebanyak Tok terasa juga kesedihan penduduk2 Islam di Selangor terutamanya penyokong2 tegar PAS.

Bukan nya nye apa sangat, ianya cuma tentang Parti Islam (PAS) yang sepatutnya pegang portpolio Agama Islam telah di singkir ketepi kan oleh MB yang berparti kan PKR. Bukan nya PKR tu tak layak pegang portpolio Islam, akan tetapi ada ujud sebuah parti yang lebih layak iaitu PAS.

Pada pendapat Tok, PAS lah yang paling layak di beri peranan menerajui portpolio Agama Islam Selangor. Sedangkan sebelum ini portpolio itu sudah menjadi hak milik PAS, mengapa dengan tiba2 saja MB mahu rampas portpolio itu dari PAS? Boleh ke sesiapa menjawab persoalan ini?

Yang paling2 sangat menyedih kan Tok ialah tentang ungkapan kata dari murshidul PAS Tuan Guru Haji Nik Aziz - senang2 aje dia kata. "SAYA TAK MAHU GANGGU SELANGOR". Persoalan nya sekarang ialah tentang peranan Tuan Guru sebagai murshidul PAS, ada kah PAS Kelantan berbeza dengan PAS Selangor, Perak, P Pinang dan lain2 negeri di Malaysia?

Sekali lagi Tok nak berikan sedikit pendapat, pada pendapat Tok yang sangat kurang pengtahuan tentang politik ni ialah tengang penghormatan PAS terhadap PR iaitu PKR dan DAP iah yang sebabkab Tuan Guru dah jadi bisu.

Tuan Guru terlalu menjaga hati dan perasaan pemimpin2 PKR dan DAP terutama nya DSAI dan LKS. Tetapi Tuan Guru juga sudah terlupa menjaga hari penyokong2 tegar PAS. Daripada 100 orang penyokong PAS di tanya samada bersetuju portpolio Agama Islam diberikan kepada PKR, hampir 100% menyatakan "TIDAK SETUJU!"

Laungan "TIDAK SETUJU" ini bukan nya bergema di Selangor sahaja bahkan di seluruh Malaysia ahli2 dan penyokong2 PAS TIDAK SETUJU. Mereka tidak setuju kerana PAS sudah tercemar dan PAS BUKAN lagi parti yang sebenar2 nya berteraskan Islam dan jauh sekali sanggup memperjuangkan agama Islam.

Kini perjuangan PAS hanya untuk mendapat simpati dan sokongan dari PKR dan DAP sahaja - disebalik itu penyokong2 dan ahli2 PAS telah di sesatkan oleh pemimpin2 nya untuk menyokong PKR dan DAP dalam PRU dan PRK. Kini sudah ramai mereka yang sedar tentang perjuangan palsu 'Islam' PAS.

1 ulasan:

  1. Nak perintah negara,tapi selangor yang mana Pas ada syer dalam pemerintahan negeri Nik Ajis boleh kata tak nak kacau ? Abih tu buat apa Pas nak perintah negara,nak Putrajaya. Lari,lari dari Pas, kita semua telah kena tipu.Kena berhenti dari terus ditipu.

    BalasPadam

, , , ,