Facebook pejuang tokgajah46

Isnin, Januari 09, 2012

Rehat sebentar - Cerita Kes Anwar ketepikan, tutup kan aje dulu

 Peminat ceramah PR
Kebanyakan nya dungu2 belake

Selama ni kita dah hampir terlupe tentang persiapan kita untuk menghadapi PRU 12 yang semakin hampir tibe. Bukan nya ape, kita ni terlalu giarah sesangat tentang kes liwat si Nuar tu. Yang kite tunggu2 nak tau sangat ialah keputusan tuan hakim, nah sekarang dah pun dapat - dapat kecewa sesangat tentang keputusan tu.

Tapi jangan susah hati, perkara ini sebenarnya belum muktamat dan belum berakhir. Ianya pasti akan bersambung lagi dalam mahkamah rayuan. Tok yakin pada masa itu kita akan mendapat keputusan yang muktamat dan yang se benar2 nya adil.

Sehingga pukul 4.00 ni Tok masih lagi belum jamah nasik, tak de selera nak makan. Tak tau le ape sebab nya - tak lapo kut. Tok nak ingat kan sikit, bila si Nuar ni dah bebar dari tuduhan nya kita kena jage2, dia ni sangat 'cunning' kate orang putih. Dia boleh laku kan ape saja untuk menunaikan hasrat nya menjadi PM Malaysia.

Tok ada pernah juge pergi dengar ceramah yang di anjurkan oleh PR, penceramah2 mereka ni memang handal2 belake. Manusia yang kurang panjang akal nya memang mudah terpengaruh. Tapi bagi Tok yang panjang akal ni memang tak mudah terpengaruh.

Sepatutnya kerajaan kena kawal ceramah2 PR ni, kalau perlu di haramkan saja. Pada pendapat Tok yang dah tua ni, ceramah2 PR boleh mengganggu gugat ke amanan dan ketenteraman negara. Ini kerana segala ucapan penceramah2 PR ini bertemakan menghasut dan menanam kebencian rakyat terhadap kerajaan yang memerintah.

Pendek kata kalau kerajaan terus biarkan ceramah2 menghasut ni tanpa kawalan yang berkesan, pasti kerajaan BN akan tumbang pada PRU 13 akan datang.