Facebook pejuang tokgajah46

Isnin, Disember 19, 2011

Siapa ajar anak2 muda kita biadap?

Biadap dan sungguh korang sopan perbuatan anak2 muda kita ini, mereka sanggup menurunkan panji2 agung pemimpin2 negara kita iatu PM Malaysia yang sedang berkuasa dengan mandat rakyaat. Jika anak2 kecil yang buat demikian kita boleh anggap anak2 itu masih belum cukup akal dan budak2.

Sepatutnya anak2 muda ini sudah dewasa dan matang akal fikiran nya. Mereka harus menjadi contoh yang terbaik kepada anak2 yang di bawahan nya. Kalau tok tak silap yang berani turunkan bendera tu adalah penuntut dari UPSI. Kebiasaan nya penuntut2 dari sini adalah bakal menjadi pendidik kepada anak2 sekolah.

Malang sungguh bagi negara yang punya pendidik yang bersipak 'nakal'. Tok kata demikian kerana perbuatan menurunkan bendera tanpa sebab (mungkin kemarahan) adalah satu perbuatan nakal. Perbuatan ini juga boleh di kategori perbuatan nakal (vedelisem). Ada akta yang boleh di kena kan terhadap perbuatan ini.

Tok rasa kesian bila fikirkan nasib masa depan pelajar ini. Kata kan lah ibu bapa nya bukan dari gulungan orang berada dan mengharafkan anak2 boleh membantu nya, ini boleh di anggap tragedi bagi keluarga ini. Sepatut nya pelajar ini fikir habis2 dulu sebelum melaku kan apa2 yang membuat ada orang tidak suka dan marah.

Cuba fikirkan bukan nya mudah untuk mendapat tempat belajar di mana2 pusat pengagian tinggi. Persaingan sangat tinggi, yang berjaya itu boleh lah di anggap bertuah. Sekarang tuah itu sudah di tolak. Bersedia lah untuk menghadapi masa hadapan yang sukar. Terlajak kereta boleh di undur, terlajak perbuatan terima lah padah nya.