Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Disember 29, 2011

PAS dan PKR pengkhianat melayu/Islam

Tok biasa juga pernah dengar ceramah oleh Anwar Ibrahim. Beliau memang seorang yang bijak berpidato, berupaya memukau pendengar2 nya selama ber jam2. Pendengar sedikit pun tidak bosan dan jemu mendengar nya.

Sebenar nya tema ucapan nya hampir sama saja di mana2 beliau berucap - mengutuk kerajaan yang sedang memerintah. Beliau mungkin terlupa semasa berada dalam BN dulu - Kerajaan BN semua nya baik, PAS dan DAP jahat, suka kacau, menghasut dan buat fitnah sahaja.

Walaupun ada masih ramai yang sokong Anwar, tetapi ianya tidak lah sehebat semasa beliau mula2 di pecat dari UMNO dulu. Pada masa tu memang ramai yang sanggup berkorban apa saja untuk Anwar. Hari ini semakin ramai yang sudah angkat kaki tinggal kan perjuangan Anwar.

PKR akan kembali seperti asal nya sebelum PRU 12. 1 kerusi Parlimen sahaja - atau mungkin tiada kerusi langsung pada PRU13 akan datang. Apabila ramai ketua2 panglima PKR keluar makan ramai lah askar2 nya yang ikut keluar.

PKR akan menerima nasib malang seperti Parti Semangat 46 yang telah di bubarkan oleh Ku Li tidak lama dulu. Kini tinggal berapa kerat saja lagi orang melayu yang menyokong PKR. Ceramah2 yang di adakan oleh PKR hanya akan mendapat sedikit sambutan jika di adakan bersama PAS.

Tanpa sokongan dari PAS, PKR sudah lama berkubur tidak bertanda. PKR nazak dan PAS tinggal nyawa2 ikan.

1 ulasan:

  1. Ingatka nak bungkus PKR jer; terkambus dengan Pas sekali.... nasib laaa

    BalasPadam

, , , ,